01 آبان 1396 - 08:59

تجهیز گمرکات به سامانه‌های هوشمند/ اعمال مقررات جدید لحظه‌ای شد

مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات گمرک اعلام کرد: با پیاده‌سازی سامانه‌های هوشمند در گمرک، بخشنامه‌ها و تغییرات در مقررات به لحظه اعمال می‌شود.
کد خبر : ۷۶۵۰۶
گمرک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فیروزه خیالی از فراهم شدن زمینه اعمال لحظه ای تغییرات در قوانین و مقررات تجارت خارجی و بخشنامه ها در گمرک به کمک پنجره واحد تجارت فرامرزی در بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور خبر داد.


مدیر کل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات گمرک اظهارداشت: بر اساس این بانک اطلاعاتی، افراد می توانند مطمئن شوند که تمامی قوانین و مقررات به صورت خودکار در سامانه جامع و پنجره واحد اعمال می شود.


وی افزود: در عین حال، اعمال سلیقه بر روی قوانین، مقررات و انجام تشریفات نیز وجود ندارد و این موضوع به جلوگیری از تضییع حقوق دولت کمک می کند.


این مقام مسئول در گمرک ایران به فراهم شدن زمینه تسریع در انجام تشریفات نیز اشاره کرد و بیان داشت: پیش از این، برای انجام تشریفات باید مکاتبه ای با ستاد گمرک اجرایی برای ارزش‌گذاری صورت می گرفت ولی در حال حاضر، این بانک اطلاعات کمک می کند که تمامی فرایند انجام تشریفات را به صورت مکانیزه انجام بدهیم.


وی خاطرنشان کرد: با وجود بسترهای مخابراتی، انتقال داده ها در کسری از ثانیه صورت می گیرد و دیگر روش های سنتی در این بخش وجود ندارد و این دستاورد موفقیت بزرگی است.


خیالی به این مطلب نیز اشاره کرد که کسب رتبه اول دنیا توسط گمرک ایران در مبارزه با موادمخدر و رتبه دوم در مبارزه با قاچاق، محصول سامانه هوشمند و تجهیزات پیشرفته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها