برای اولین بار؛

سوددهی بورس انگلیس به ۹۴ میلیارد پوند رسید

برای اولین بار در تاریخ بورس بریتانیا، پرداخت سود سهام از سوی شرکت‌ها به سهامداران به رقم بی‌سابقه ۹۴ میلیارد پوند افزایش پیدا کرد.
کد خبر : ۷۶۵۳۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بی بی سی انگلیسی، با توجه به بررسی های صورت گرفته از میزان سوددهی بورس انگیس در سال جاری میلادی، مشخص شد که سود سهام بورس این کشور در سال جاری میلادی در حال رسیدن به رکوردی بی سابقه است.


در همین حال سهامداران بریتانیایی در حال دریافت سود سهام سالانه ۹۴ میلیارد پوندی از تمامی شرکت های این منطقه در سال ۲۰۱۷ میلادی هستند که این رقم به عنوان بالاترین میزان پرداخت سود سهام در تاریخ بورس بریتانیا محسوب می شود.


پیش از این، بیشترین میزان پرداخت سود سهام سالانه توسط شرکت های بریتانیایی به سال ۲۰۱۴ میلادی با رقم ۸۸ میلیارد و یکصد میلیون پوند بر می گردد. همچنین سود سهام سه ماه سوم شرکت های بریتانیایی ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوند ثبت شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.


البته فعالان بورس «فوتسی» لندن پیش از این انتظار جهش سودهی شرکت ها را داشتند که رقم به دست آمده بیش از برآوردها است و یکی از دلایل رشد چشمگیر بورس لندن به بازگشت رونق و شکوفایی در شرکت های فعال در حوزه معدن است.


بر همین اساس، در بورس «فوتسی» لندن بیش از یکهزار و ۵۰۰ شرکت سهام خود را عرضه می کنند که آمارها با توجه به میزان سودهی آنها به دست آمده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر