04 آبان 1396 - 09:51

ارتقاء همکاری‌های مشترک؛ محور سفر عبادی به تهران

ارتقاء همکاری های مشترک و گسترش مناسبات دو جانبه مهم ترین محورهای سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به تهران است.
کد خبر : ۷۶۶۸۳
حیدر العبادی

به گزارش ایبِنا، حیدر العبادی که شب گذشته در راس هیاتی بلندپایه وارد تهران شد، امروز در مجموعه سعدآباد تهران مورد استقبال رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری قرار گرفت.


وی در این سفر یکروزه خود به ایران قرار است علاوه بر دیدار با رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهوری و رئیس مجلس نیز دیدار و گفتگو کند. دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «حیدر العبادی» صبح روز چهارشنبه بغداد را به مقصد آنکارا ترک و در ادامه این سفر به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد. بنا بر این بیانیه، هدف از این سفر گسترش مناسبات دو جانبه و ارتقا همکاری های مشترک و ارائه چشم انداز عراق برای آینده منطقه است.


دفتر نخست وزیری عراق افزوده که وزیران کشور، نفت، برنامه ریزی، برق، مشاور امنیت ملی و جمعی دیگر از مسئولان عراقی حیدر العبادی را در این سفر دوره ای همراهی می کنند. صادرات ایران به عراق که طیف گسترده ای از کالاها و خدمات را شامل می شود حدود ۸ میلیارد دلار است و سالانه نزدیک به ۵ میلیون نفر از اتباع دو کشور به ایران یا عراق و بیشتر به منظور زیارت سفر می کنند. این دومین سفر دوره ای نخست وزیر عراق طی هفته جاری است. وی پیش تر به سه کشور عربستان سعودی، مصر و اردن سفر کرده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر