06 آبان 1396 - 14:00
صالح آبادی خبر داد؛

برقراری رابطه کارگزاری ایران با آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: رابطه کارگزاری ایران با کشورهای آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر برقرار می شود.
کد خبر : ۷۶۷۷۱
علی صالح‌آبادی

به گزارش ایبِنا از ایرنا، علی صالح آبادی یکی از اعضای هیات عالی رتبه اقتصادی و تجاری همراه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در سفر دوره ای به کشورهای آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر در جمع خبرنگاران دستاودرهای بانکی این سفر را تشریح کرد.


وی با بیان اینکه یکی از زیرساخت های لازم برای برقراری روابط اقتصادی ایران با کشورهای آفریقایی، برقراری روابط بانکی است، گفت: یکی از اولویت های ایران توجه به قاره آفریقاست؛ ظرفیت های خوبی در این قاره وجود دارد که می تواند مقصد صادراتی محصولات ایرانی باشد.


صالح آبادی افزود: در این سفر تجار و تولیدکنندگانی از بخش های مختلف اقتصادی ایران علاقه مند به همکاری با طرف های مقابل خود بودند که یکی از زیرساخت های لازم برای برقراری روابط اقتصادی ایران با کشورهای آفریقایی، برقراری روابط بانکی است.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: در زمینه مسائل بانکی با برخی از بانک های این کشورها توافق کردیم که رابطه کارگزاری بانکی خود را برقرار کنیم. صالح آبادی یادآور شد: در آفریقای جنوبی مقرر شد دولت این کشور یکی از بانک های آفریقای جنوبی را مشخص و به بانک توسعه صادرات معرفی کند تا ما با آن بانک رابطه کارگزاری داشته باشیم.


وی ادامه داد: در نیجر نیز با یکی از بانک ها توافق کردیم رابطه کارگزاری برقرار شود؛ همچنین با یکی از بانک های اوگاندا توافق شد رابطه کارگزاری دو کشور برقرار شده و با دو بانک دیگر آنها هم مذاکره شد که رابطه کارگزاری بانکی برقرار شود.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات خاطرنشان کرد: می توانیم از بانک های واسط در اروپا برای تسویه وجوه استفاده کنیم که در این زمینه با بانک های کشورهای آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر مذاکره و روش کار را نهایی کردیم که چگونه از طریق بانک های اروپایی تسویه معاملات را با آفریقا انجام دهیم. صالح آبادی تاکید کرد که برای رابطه کارگزاری نیز اقدامات لازم انجام می شود.


وی در مجموع نتایح سفر هیات عالی رتبه اقتصادی و تجاری ایران به همراه وزیر امور خارجه را خوب و موفق دانست و گفت: نتایج این سفر می تواند به گسترش حجم تجارت ایران با کشورهای آفریقایی گه هم اکنون سطح پایینی است، کمک کند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه ۲۹ مهرماه سفر خود به سه کشور آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر را آغاز کرد.


شرکت در مجمع تجاری ایران در این سه کشور، سیزدهمین نشست کمیسیون اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به همراه هیات عالیرتبه اقتصادی و تجاری و دیدار با مقامات کشورهای آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر از برنامه های وزیر امور خارجه در این سفر بود.


هیات عالیرتبه اقتصادی ایران در حاشیه دیدارهای ظریف در نشست های تخصصی با شرکت ها و موسسات آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر شرکت کردند و با آنها مذاکره کردند. وزیر امور خارجه به همراه هیات سیاسی و اقتصادی شامگاه جمعه به تهران بازگشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها