06 آبان 1396 - 14:55
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات//

۲۰۲۰ سال شکوفایی بانکداری دیجیتال

مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد گفت: براساس پیش بینی ها تا سال ۲۰۲۰ تعداد زیادی از مخاطبان به سمت بانکداری دیجیتال روی خواهند آورد.
کد خبر : ۷۶۷۷۷
فرامرز خالقی

فرامرز خالقی با حضور در غرفه ایبِنا در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات درباره بانکداری دیجیتال اظهار داشت: مطابق با آمار منتشر شده تا آگوست ۲۰۱۷ میلادی، تعداد کاربران اینترنت از مرز ۳.۸ میلیارد نفر گذشته است.


وی ادامه داد: همچنین نرخ نفوذ آن بیش از ۵۱ درصد است. از سویی دیگر در چند سال اخیر شاهد رشد فزاینده کاربران موبایل بوده ایم به گونه ای که تعداد کاربران این ابزار در سطح دنیا بیش از ۵ میلیارد نفر یا نرخ نفوذ ۶۷ درصد است.


 وی افزود: براساس پیش بینی ها، تا سال ۲۰۲۰ مخاطب های بیشتری به این حوزه روی خواهند آورد.


مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد ادامه داد: تا چند سال گذشته منظور از بانکداری دیجیتال به چند اصطلاح بیگ دیتا، موبایل، رسانه های اجتماعی و پردازش ابری محدود بود اما اکنون برخی مباحث مثل بلاک چین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد ادامه داد: مطمئنا شما هم نام بیت‌کوین را به دفعات بسیاری بیشتری از بلاک‌چین شنیده‌اید، اما بیت‌کوین تنها یکی از ۷۰۰برنامه‌ای است که از سیستم‌عامل بلاک‌چین استفاده می‌کنند، بیت‌کوین صرفا اولین و شناخته‌شده‌ترین آن‌هاست.


خالقی افزود: رابطه‌ی بین بلاک‌چین و بیت‌کوین چیزی شبیه به رابطه‌ی اینترنت باایمیل است؛ یک سیستم دیجیتالی بزرگ که می‌توانید روی آن برنامه‌های خود را بسازید که ارز و مبادلات ارزی تنها یکی از آن‌هاست.


وی ادامه داد: بیگ دیتا یک معقوله ای است که اگر به آن توجه نشود اعداد بزرگی در این زمینه مطرح می شود و به طور حتم در آینده ای نزدیک بزرگترین دغدغه سیستم بانکی دیتا و تولید محتوا است.


خالقی افزود: رشد سرعت پردازش رایانه‌ها و حرکت صنعت فناوری اطلاعات به سمت تعریف خدمات مبتنی بر یادگیری ماشینی موج جدیدی از تحولات را ایجاد کرده که به شکلی ساختارشکن نه تنها نحوه‌ی ارائه خدمات را متحول کرده، بلکه خدمات و محصولاتی را پدید خواهد آورد که پیش از این اصلا وجود نداشته‌اند.


وی در ادامه اظهار داشت: صنعت بانکداری همواره از صنایع پیشرو در بهره‌برداری از فناوری‌های نو بوده و در این بین استفاده از هوش مصنوعی یکی از بدیهیات و فرضیات اصلی در آینده بانکداری خواهد بود.


این فعال حوزه بانکداری الکترونیک افزود: بانکداری باز به عنوان تسهیل‌گر این روند الزاماتی را برای بانک‌ها فراهم کرده که سرعت بهره‌برداری از هوش مصنوعی در صنعت بانکداری را به شدت بالا خواهد برد.


به گفته وی با این حال به نظر می رسد برخی از این کاربردها از جمله مشاوره هوشمند، شناسایی مشتریان بالقوه، اعتبارسنجی مشتریان، دستیاران هوشمند، داده‌کاوی و برآوردهای اقتصادی، قیمت گذاری خدمات و اعتبارات، خدمات پشتیبانی، شناسایی حس مشتری و ایجاد تجربه منحصر به فرد، احراز هویت مشتریان، کشف تقلب و جلوگیری از پولشویی در شکل دادن آینده‌ خدمات بانکداری نقش پر رنگ‌تری خواهند داشت.


به گزارش ایبِنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از صبح روزجمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.


 آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح امروز (شنبه ششم آبان ماه) با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.


در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.


در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.


در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت می‌کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر