07 آبان 1396 - 11:29
مدیرعامل بانک مسکن خبر داد؛

انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق رهنی

مدیرعامل بانک مسکن گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق رهنی بزودی با مجوز بانک مرکزی و بازار سرمایه منتشر می‌شود.
کد خبر : ۷۶۸۰۵
محمد هاشم بت شکن

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد هاشم بت‌شکن در مراسم رونمایی از سامانه متمرکز عرضه محصولات بازار سرمایه در بانک مسکن اظهارداشت: با رونمایی از این سامانه ارتباط شعب بانک برای دسترسی به بازار سرمایه امکان پذیر می‌شود.


وی افزود: تفاوت بانک مسکن با سایر بانک‌های توسعه‌ای این است که آن بانک‌ها منابع کوتاه مدت را تجهیز و تسهیلات کوتاه مدت ارایه می‌کنند، اما بانک مسکن باید از بازار به صورت کوتاه مدت منابع تجهیز کند و ارائه تسهیلات به صورت بلندمدت است ضمن اینکه نسبت به ارائه تسهیلات الزام نیز دارد.


بت شکن ادامه داد: با توجه به اینکه اعطای تسهیلات بلند مدت از جانب دولت به بازار سرمایه سپرده شده اتصال بانک مسکن به بازار سرمایه اجتناب‌ناپذیر است. وی با بیان اینکه سازمان بورس نگاه مثبت و همکاری خوبی با بانک مسکن داشته و ما نیز از تعامل سازنده با سازمان بورس استقبال می کنیم، گفت: شرکت کارگزاری بانک مسکن، صندوق‌های زمین و ساختمان، اوراق رهنی و صندوق‌های با درآمد ثابت ابزارهایی بوده که در قالب همکاری با بازار سرمایه راه‌اندازی شده است.


وی با بیان اینکه هیچ بانکی بدون داشتن شبکه دسترسی مناسب نمی تواند خدمات پایدار انجام دهد، خاطرنشان کرد: نظام بانکی ۲۰ هزار شبکه فیزیکی دسترسی دارد که مردم به آن اعتماد دارند و بازار سرمایه اکنون از این قابلیت استفاده کافی را نمی‌کند.


مدیرعامل بانک مسکن افزود: با توجه به تعامل خوب بازار سرمایه اکنون بهترین فرصت استفاده طرفینی است تا بازار سرمایه از این دسترسی ها استفاده کنند و ضریب نفوذ خود را ارتقا دهد و بانک نیز از ظرفیت بازار سرمایه بهره ببرد.


وی تصریح کرد: عملیات متمرکز خدمات بازار سرمایه در ۱۱ شعبه برای همه ابزارها شروع شده است که چهار شعبه در تهران و ۷ شعبه در کلانشهرها قرار دارند. بت شکن افزود: دوره آموزشی تحت عنوان آموزش ۱۰۰ بانکدار مشاور برگزار شده که از سازمان بورس می‌خواهیم بستری فراهم کند که این مشاوران گواهی حرفه‌ای بازار سرمایه را اخذ کنند.


مدیرعامل بانک مسکن گفت: با موافقت بانک مرکزی و بازار سرمایه بزودی ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق رهنی منتشر می‌شود و همچنین اولین صندوق زمین و ساختمان به عنوان پروژه نسیم هفته آینده آماده بهره‌برداری است.


وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این صندوق نماد عینی بهره‌گیری از ابزارهای بازار سرمایه در راه‌اندازی پروژه‌ها است، افزود: چهار تا پنج صندوق تاکنون راه‌اندازی شده و برای راه‌اندازی ۴۰ صندوق زمین و ساختمان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.


بت‌شکن تصریح کرد: با مجوز شورای پول و اعتبار و شورای بورس گستره فعالیت شرکت تامین سرمایه بانک مسکن از حوزه مسکن به حوزه راه و شهرسازی گسترش یافته است.


به گزارش ایبنا، سامانه متمرکز عرضه محصولات بازار سرمایه در بانک مسکن امروز با حضور شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن رونمایی شد. از تاریخ هفتم آبان ماه اوراق رهنی بانک مسکن با نماد ۹۷۰۴ توسط این سامانه عرضه می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها