قطر قوانین بانکداری را برای اتباع خارجی تسهیل کرد

قطر به منظور کاهش تاثیر تحریم‌های عربی در این کشور و بالا بردن عملکرد سیستم مالی خود، قوانین بانکدارای را برای آن دسته از اتباع خارجی که تاریخ ویزا آنها به اتمام رسیده تسهیل می‌کند.
کد خبر : ۷۶۸۴۵
بانک قطر

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بانک مرکزی قطر در حال سهولت بخشیدن به قوانین بانکداری برای اتباع خارجی در این کشور است؛ البته این تصمیم به دنبال شدت پیدا کردن تحریم های عربی علیه این کشور اتخاذ شده است.


در همین حال، بانک مرکزی قطر در بخشنامه ای به تمامی بانک های این کشور ابلاغ کرد تا به کارگران خارجی که ۹۰ روز از تاریخ اتمام ویزا آنها می گذرد اجازه تراکنش های بانکداری معمول را بدهند. همچنین این تغییر قانون در راستای قانون فعلی قطر برای اتباع خارجی است که می توانند به مدت ۳ ماه بعداز انقضاء مجوز اقامت خود در این کشور بمانند.


بانک مرکزی قطر در بیانیه ای اعلام کرد، این قانون با هدف تسهیل بخشیدن به تراکنش های افراد مقیم در قطر و اطمینان دادن به عملکرد مناسب در امور مالی آنها وضع شده است.


بر همین اساس، پیش از این بانک های قطر مانند بانک های دیگر در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، بحرین و عمان) زمانیکه تاریخ ویزا اتباع خارجی منقضی می شد، حساب های آنها را مسدود می کردند تا بدهی خود را قبل از خروج از این کشور تسویه کنند.


همچنین پیش از این در ماه اوت یعنی در بحبوحه تحریم های عربی علیه قطر،   برخی از افراد خارجی ساکن در قطر اقامت دائم دریافت کردند.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها