محمد حسین مهرانی در بازدید از غرفه ایبِنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات درباره تغییر و اصلاح نظام کارمزدها، اظهار داشت: بانک مرکزی تاکنون در زمینه نظام های پرداخت رویکرد و عملکرد مثبتی داشته و این مسیر طولانی را به خوبی طی کرده است.
وی ادامه داد: اما برخی نقاط تاریک هم در این مسیر وجود دارد که برای بهبود خدمات و ادامه مسیر باید این مشکلات رفع شود.
عضو هیات مدیره پست بانک، گفت: نظام کارمزدی شرکت های پرداخت در ابتدای فعالیت این شرکت ها، بسیار کارآمد و به عنوان یک موتور محرک برای به حرکت درآمدن این نظام بود. اما اکنون پس از گذشت چند سال و فعالیت این نظام نیازمند تغییر روش ها است.
مهرانی با اشاره به اینکه هم اکنون با وسعت تکنولوژی و ورود داوطلبان پویایی همچون فین تک ها، باید روش کارها تغییر کند، افزود: به نظر من دیگر این ساز و کار پاسخگو نیست و باید رویکرد جدیدی درباره پی اس پی ها داشته باشیم و این نظام کارمزدی دیگر جلب توجه نخواهد کرد.
به گفته وی، با ادامه این روند، شرکت های پی اس پی از چارچوب خود خارج خواهند شد و به همین دلیل نیازمند بازنگری جدی در این مسیر هستیم.
عضو هیات مدیره پست بانک دو پیشنهاد برای بهبود و اصلاح نظام کارمزدها داشت و در این باره اظهار داشت: اقدام نخست، شکستن محدودیت ۱۲ شرکت پرداخت است، باید با افزایش تعداد شرکت های پرداخت و افزایش نظارت ها دراین زمینه انحصاری که برای این شرکت ها ایجاد شده، از بین برود.
مهرانی همچنین به بهبود کیفیت تراکنش ها به عنوان دیگر پیشنهاد دیگر برای بهبود نظام کارمزدها عنوان کرد و افزود: همیشه به تعداد تراکنش ها بیشتر از کیفیت آن ها توجه می شود در حالی که در شرایط فعلی با پیشرفت تکنولوژی دیگر تراکنش ناموفق معنی ندارد و باید برای بهبود این تراکنش ها اقدام جدی صورت گیرد.
وی ادامه داد: از طرفی باید از توان شرکت های پرداخت در معاملات بین المللی و برقراری ارتباطات بین المللی نیز استفاده کرد.
به گزارش ایبِنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها از صبح روز جمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.
آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح روز شنبه ششم آبان ماه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد. در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.
در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامهها و پایگاههای خبری به ارائه محصولات رسانهای خود میپردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی میکنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.
در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشستهای تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت میکنند.