08 آبان 1396 - 13:30
پورابراهیمی مطرح کرد؛

نقشه مناطق آزادبایکسال تاخیربه مجلس رسید/ارایه گزارش عملکرد۴ ساله

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته لایحه ای از سوی دولت برای مناطق آزاد به مجلس ارایه شد که باید نقشه مناطق را نیز به همراه آن ارسال می کرد که با تاخیر یکساله به مجلس ارسال شد.
کد خبر : ۷۶۸۶۵
کمیسیون اقتصادی

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به نشست کمیسیون اقتصادی با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، اظهارداشت: طبق قوانین و مقررات از دولت خواست کرده بودیم که نقشه مناطق آزاد را ارایه دهد، رییس جمهوری با تصویب هیات وزیران نقشه مناطق آزاد را روزهای پایانی مهرماه ارایه کرد.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به توافقات نشست امروز کمیسیون اقتصادی، گفت: امروز توافق شد تا بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه، نشست مجددی با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی کشور داشته باشیم تا ایجاد مناطق آزاد جدید و مناطق ویژه اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.


وی با بیان اینکه در این نشست اعضای کمیسیون اقتصادی نظرات و پیشنهاداتی ارائه کردند، بیان داشت: مقرر شد در نشست آینده همزمان با بررسی پیشنهادات نمایندگان اصلاح قانون مناطق آزاد نیز در کمیسیون دنبال شود.


این نماینده مجلس توضیح داد: در این اصلاحیه باید به موضوع افزایش مشوق های سرمایه گذاری و رفع اشکالاتی چون فرار مالیاتی، عدم جذب سرمایه گذاری خارجی و افزایش واردات به جای صادرات پرداخت.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نقاط ضعف قانون در کنار افزایش مشوقات سرمایه گذاری دنبال شود، اظهار داشت: تلاش می شود با اصلاح قانون مناطق آزاد بتوانیم تا دو ماه آینده مصوبه خوبی از کمیسیون اقتصادی به صحن باید تا اتفاقات مثبت در حوزه اقتصادی کشور رقم بخورد.


ارایه گزارش عملکرد ۴ ساله مناطق آزاد


مرتضی بانک نیز با اشاره به نشست امروز (دوشنبه ۸ آبان ماه) با اعضای کمیسیون اقتصادی اظهارداشت: نشست خوبی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس داشتیم، گزارشی از عملکرد مناطق آزاد طی چهارسال گذشته ارائه شد و همچنین چالش ها و معضلاتی که  دراین مناطق وجود دارد طرح و مورد بررسی قرار گرفت.


دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی کشور همچنین عنوان کرد که برنامه های پیش بینی شده برای آینده مناطق آزاد به سمع و نظر نمایندگان رسید.


وی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون اقتصادی نظرات خود را در خصوص وضعیت کنونی مناطق آزاد ارایه کردند، گفت: نکات متنوعی از سوی نمایندگان در خصوص مشوق های جدید و مقررات لازم در این زمینه مطرح شد، آنها نیز خواهان تقویت مناطق آزاد هستند، همچنین به مشکلاتی که در مناطق آزاد وجود دارد نیز اشاره شد.


دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی کشور اظهارداشت: از آنجایی که در این نشست فرصت برای جمع بندی مطالب نبود، مقرر شد تا در آینده نزدیک نطقه نظرات جمع بندی شود و ضمن ارایه آن در خصوص لایحه مناطق آزاد جدید و مناطق ویژه جدید به نتیجه برسیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها