08 آبان 1396 - 16:52
به ریاست جهانگیری برگزار شد؛

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی/ گزارش وزارت نیرو از طرح‌های آب

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و گزارش وزارت نیرو از طرح بزرگ توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب ارایه شد.
کد خبر : ۷۶۸۷۸
اسحاق جهانگیری

به گزارش ایبِنا، اسحاق جهانگیری با توجه به گزارش نماینده وزارت نیرو و دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص میزان پیشرفت و روند اجرای طرح توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب، با توجه به اینکه طرح بزرگ توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب از طرح های مهم کشور است، اظهارداشت: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و اهتمام دولت یازدهم این طرح آغاز شد و خوشبختانه با دستاوردهای خوبی همراه بوده است.


وی ادامه داد: اجرای این طرح اقدامی بزرگ است و در راستای اجرای این طرح تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابعی که با مجوز رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برداشت شده و به این طرح تخصیص یافته و این منابع غیر از بودجه عمرانی کشور است.


معاون اول رییس جمهوری افزود: دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ادامه برنامه های مرتبط با اجرای این طرح را با جدیت هر چه بیشتر پیگیری کند و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید تمرکزی جدی بر اجرای این طرح معطوف سازد چرا که این طرح با آثار و برکات متعددی از جمله اشتغال زایی و توسعه در نقاط مختلف کشور به ویژه در غرب کشور همراه است.


به گفته جهانگیری، در این جلسه نماینده وزارت نیرو گزارشی از طرح توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب به عنوان یکی از پروژه های بزرگ و مهم اقتصاد مقاومتی ارایه کرد.


وی ادامه داد: بر اساس این گزارش این طرح از سال ۱۳۶۲ در کشور مطرح بوده اما با پیگیری و اهتمام دولت یازدهم و با عنایت ویژه رهبری، کار بزرگی در این زمینه شکل گرفت و امیدوارم با اجرای این طرح فرصت های از دست رفته در دوره های گذشته جبران شود.


جهانگیری افزود: در ادامه این جلسه همچنین گزارشی تصویری از مراحل مختلف و میزان پیشرفت اجرای طرح توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب ارایه شد. بر این اساس در اجرای این طرح ۸ میلیارد دلار با هدف توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب از صندوق توسعه ملی برداشت شد و در اجرای این طرح ۲۰۰ شرکت پیمانکار و ۴۱ شرکت مشاور مشغول به کار شدند و ۲۵۹ میلیون متر مکعب خاک برداری و سنگ برداری انجام شده و ۱۳۰ کیلومتر تونل به روش مکانیزه حفر شده است.


معاون اول رییس جمهوری گفت: همچنین بهره برداری از ۲۷ سد و آبگیری ۱۵ سد، اجرای ۱۹۷ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری، انتقال آب در جهت توسعه مناطق مرزی کشور، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ساکنین مرزنشین، محرومیت زدایی، تثبیت جمعیت و ایجاد امنیت در مناطق مرزی کشور از جمله نتایج عمده اجرای طرح توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر