مدیرعامل فرابورس مطرح کرد:

بازدهی ۱۰ درصدی بازار بدهی برای سرمایه‌گذاران خارجی

مدیرعامل فرابورس گفت: بازار بدهی فرابورس بسیار متنوع است و بازدهی بالایی دارد به طوری که در سال گذشته برای سرمایه‌گذاران خارجی حدود ۱۰ درصد بازدهی داشته است.
کد خبر : ۷۶۹۲۶
امیر هامونی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذاران بیشتر به حوزه بازار بدهی ورود پیدا کرده‌اند، گفت: بازار بدهی فرابورس بسیار متنوع است و بازدهی بالایی دارد به طوری که در سال گذشته برای سرمایه‌گذاران خارجی حدود ۱۰ درصد بازدهی داشته است.


وی به این موضوع که ۸۲ درصد بازار بدهی مربوط به اوراق دولتی است اشاره کرد و افزود: از آنجایی که این بازار ضمانت دولتی دارد اوراق موجود در آن به هیچ وجه نکول نمی‌شود و دولت یک روز قبل از سررسید ضمانت پرداخت مبلغ اسمی این اوراق را دارد.


به گفته هامونی، اوراق مشارکت سهم ۹ درصدی، اوراق اجاره صکوک سهم ۲۶ درصدی و اوراق مرابحه سهم ۸ درصدی از بازار بدهی را دارند. این در حالی است که ۵۶ درصد از سهم بازار بدهی متعلق به اسناد خزانه اسلامی است.


مدیرعامل فرابورس ایران در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح بازارها و ابزارهای فرابورس ایران پرداخت و گفت: در سال گذشته صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط در فرابورس راه‌اندازی شدند که کمک بزرگی برای استارتاپ‌ها محسوب می‌شود.


هامونی همچنین از فعالیت‌های بین‌المللی فرابورس سخن گفت و عضویت در هیات مدیره فدراسیون بورس‌های اروپایی و آمریکایی را از جمله فعالیت‌های بین‌المللی فرابورس عنوان کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها