09 آبان 1396 - 17:20
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات//

همکاری حوزه و پژوهشکده پولی و بانکی در اقتصاد اسلامی

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس گفت: در حوزه اقتصاد اسلامی همکاری‌های خوبی بین حوزه و پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی انجام شده است.
کد خبر : ۷۶۹۴۱
علی عماد

حجت‌الاسلام سید علی عماد در بازدید از غرفه ایبِنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات اظهارداشت: قدیمی‌ترین گروه‌های اقتصاد اسلامی در حوزه مربوط به سال‌های آخر دهه ۷۰ است. در این سال‌ها چند گروه اقتصاد اسلامی در حوزه تاسیس شد و مجموعا آثار جدی را تولید کردند.


وی افزود: در حوزه، در انجمن اقتصاد اسلامی یا گروه‌های اقتصاد اسلامی پژوهشگاه‌های حوزه، مطالعات جدی در حوزه پولی و بانکی انجام شده است.


حجت‌الاسلام عماد ادامه داد: همچنین در معاونت پژوهشی حوزه نیازسنجی پژوهشی فقه را انجام دادیم و یکی از جاهایی که مطالب بسیار خوبی را در این حوزه و نیازسنجی اقتصاد اسلامی مطرح کرد، پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی بود.


وی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی درباره دو منبع نیازسنجی پژوهشی فقه در بخش پول و بانک و نیازسنجی پژوهشی اقتصاد اسلامی که منتشر شده،  برای پژوهش‌های مطالعات بانکی بسیار اثرگذار است.


 رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد اسلامی، حوزه پول و بانک و ابزارهای مشتقه مالی کارهای بسیار خوبی در حوزه انجام شده که نیازمند اطلاع‌رسانی است.


به گزارش ایبِنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از صبح روز جمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.


آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح روز شنبه ششم آبان ماه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد. در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.


در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.


در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت می‌کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر