10 آبان 1396 - 17:04

۴۱ میلیون و ۶۷۵ هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تعداد افراد تحت پوشش این سازمان را ۴۱ میلیون و ۶۷۵ هزار نفر اعلام کرد و چالش صندوق های بازنشستگی را چالشی بین المللی دانست که تنها مختص به ایران نیست.
کد خبر : ۷۷۰۰۷
نوربخش

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمدتقی نوربخش که بعدازظهر امروز (چهارشنبه) و در نشستی خبری در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات ایران سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: یکی از آرمان های اصلی انقلاب اسلامی رفاه اجتماعی و عدالت بود و ما با استفاده از روش بین نسلی عادلانه ترین روش را برای رفاه اجتماعی در پیش گرفته ایم.


وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ میلیون و ۶۷۵ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: سازمان تامین اجتماعی ۱۷ مزیت بیمه ای و یک مزیت درمانی دارد و این ۱۸ مزیت را به تقریبا نیمی از کشور ارائه می کند.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: علاوه بر پرداخت مستمری به بازنشستگان، پرداخت بیمه های بیکاری، از کار افتادگی، بیمه های زایمان و ... از جمله خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی هستند و همه افراد تحت پوشش می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.


نوربخش خاطرنشان کرد که در سال های گذشته ۱۴۸ قانون تصویب شده که عاملی برای دور شدن سازمان تامین اجتماعی از خدمات بیمه ای و توجه به مسائل رفاهی هستند.


این مقام مسئول، تحریم های بین المللی را عاملی برای فشار بر منابع و مصارف این سازمان عنوان کرد و افزود: تمام تلاش خود را انجام دادیم تا فشارهای تحریمی بیگانگان بر جغرافیای منابع و مصارف ما تاثیر نگذارد و ریسک های آن به مردم منتقل نشود.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در مهرماه سال جاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مستمری و بیمه بیکاری پرداخت کردیم که البته سهم بیمه بیکاری از این رقم تنها ۲۵۰ میلیارد تومان بود؛ با این حال سایر هزینه های اداری و درمانی باعث شده تا در این ماه ۶ هزار میلیارد تومان به طور نقدی هزینه داشته باشیم.


وی، وضعیت صندوق های بازنشستگی در کشور را ویژه توصیف کرد و گفت: از ۱۸ صندوق بازنشستگی کشوری، تنها سازمان تامین اجتماعی است که ضریب پشتیبانی آن ۵.۴۶ درصد است.


نوربخش توضیح داد در صورتی که ضریب پشتیبانی صندوق های بازنشستگی به کمتر از ۵ درصد برسد، این صندوق ها دچار بحران شده اند.


به گفته رئیس سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر ضریب پشتیبانی صندوق های بازنشستگی کشوری ۰.۹ درصد و فولاد ۰.۱ درصد است و به همین دلیل برای پرداخت مستمری اعضای تحت پوشش خود نیازمند استفاده از منابع عمومی هستند.


وی خواستار حمایت رسانه ها با کار کارشناسی برای آسیب شناسی صندوق های بازنشستگی کشوری شد.


رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر صندوق های بازنشستگی در کشور ضریب پشتیبانی کمتر از یک دارند و از نظر محاسبات اکچوئری برای پرداخت مستمری اعضای خود نیازمند استفاده از منابع عمومی هستند.


وی اعلام کرد: صندوق بازنشستگی کشوری در حال حاضر برای پرداخت ۳۴ هزار میلیارد تومان مصارف خود، از ۲۴ هزار میلیارد تومان منابع عمومی استفاده می کند.


نوربخش همچنین تاکید کرد که بحران صندوق های بازنشستگی تنها مختص ایران نیست و آن را یک بحران بین المللی توصیف کرد.


به گزارش ایبِنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از صبح روز جمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.


آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح روز شنبه ششم آبان ماه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد. در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.


در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.


در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت می‌کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها