تلاطم بازارهای مالی انگلیس در آستانه افزایش نرخ بهره در بریتانیا

به دنبال احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره بانکی در انگلیس تا ساعاتی دیگر، بورس فوتسی و پوند روند نزولی به خود گرفتند.
کد خبر : ۷۷۰۲۴
پوند

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از ایندیپندنت، در آستانه تصمیم بانک انگلیس مبنی بر افزایش نرخ بهره بانکی برای اولین بار در یک دهه اخیر پوند انگلیس در برابر یورو در بازار معاملات جهانی ارز کاهش پیدا کرد.


این در حالی است که به گفته افراد عضو کمیته سیاست گذاری بانک انگلیس انتظار افزایش نرخ بهره بانکی بسیار بالا است. همچنین هر پوند انگلیس در حدود ۱.۱۳۸ یورو و تقریبا به ازای ۱.۳۲۷ دلار در لندن داد و ستد که حاکی از روند نزولی ارزش پوند دارد. ضمن اینکه بورس فوتسی لندن هم که بزرگ ترین شرکت های بریتانیایی در آن سهام دارند با کمی تغییر به کمتر از ۷۴۹۰ واحد رسید.


قرار است امروز دو تصمیم بزرگ در عرصه بانکداری بین المللی گرفته شود که یکی از آنها مربوط به انتصاب ریاست جدید فدرال رزرو در آمریکا و دیگری افزایش نرخ بهره بانکی در بریتانیا از ۰.۲۵ درصد به نیم دهم درصد است که احتمال افزایش بهره در این منطقه برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ میلادی به بعد بسیار زیاد است.


البته کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند رشد اقتصادی بریتانیا ضعیف تر از چند سال اخیر است و تولید ناخالص داخلی این منطقه در سه ماه سوم سال جاری میلادی فقط ۰.۴ درصد گزارش شده است.


به گفته برخی از کارشناسان بورس فوتسی، اگر بانک انگلیس نرخ بهره را امروز تغییر ندهد احتمالا باید شاهد سقوط ارزش پوند باشیم مگر اینکه با صدور یک بیانیه ای کاملا شفاف از افزایش نرخ بهره بانکی در ماه دسامبر صحبت به میان آید؛ ضمن اینکه افزایش نرخ بهره بانکی با توجه به تصمیم گیری امروز می تواند سیر صعودی ارزش پوند را محدود کند.


قرار است بانک انگلیس امروز ظهر به وقت لندن تصمیم نهایی خود در مورد افزایش نرخ بهره به همراه پیش بینی از رشد اقتصادی و تورم بریتانیا را اعلام کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر