14 آبان 1396 - 14:26
معاون بنیاد مسکن خبر داد؛

ارائه تسهیلات ویژه برای بازگشت به روستا

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: افراد ساکن در شهرها در صورت بازگشت به روستا از تسهیلاتی با سود کم برای ساخت مسکن در روستا بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر : ۷۷۱۴۹
بورس اوراق بهادار

به گزارش ایبِنا، عزیزالله مهدیان با اشاره به اینکه در یک تا ۲ سال گذشته تعداد زیادی حادثه در کشور و مناطق روستایی داشتیم، گفت: در این مدت ۴۰ سیل و زلزله در کشور رخ داد که برای بازسازی دولت تسهیلاتی را ارایه داد و کار اجرایی را آغاز کردیم.
وی افزود: زلزله‌ای در ­ششم شهریور در شربیان آذربایجان شرقی رخ داد که با کمک روستائیان و منابع بنیاد مسکن کار ­بازسازی را آغاز کردیم.
معاون بنیاد مسکن ادامه داد: در آذربایجان و خراسان شمالی ­که سیل و زلزله رخ داد ­حدود ­۵ هزار واحد تخریبی داشتیم که بلافاصله از منابع بنیاد مسکن کار بهسازی ­را آغاز کردیم.
وی تاکید کرد: تلاش ما این است که قبل از سرد شدن هوا برای خانواده‌هایی که سرپناه خود را از دست دادند، سقف ایجاد کنیم.
مهدیان افزود: ۷ هزار واحد مسکن مهر در شهرستان بجنورد وجود دارد که پس از زلزله خسارت دیدند و تعدادی از واحدهایی که افراد ساکن شدند به انها کمک شد، اما خانه‌هایی که هنوز تحویل متقاضیان نشده است، خسارت به انها تعلق نمی‌گیرد.
وی درباره بازگشت ­افرادی که از روستا به شهر مهاجرت کردند، گفت: به افرادی که می‌خواهند به روستا بازگردند برای ساخت واحدهای روستایی تسهیلات پرداخت می شود.
مهدیان با بیان اینکه اگر زمینی برای ساخت خانه نداشته باشند­ زمین به قیمت تمام شده در اختیار آنها قرار می‌گیرد، گفت: خوشبختانه در طول این چند سال تعداد زیادی به روستاها بازگشتند و خانه ساختند.
معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: روستایی در اردبیل کلاً تخلیه شده بود که ­با پرداخت تسهیلات ­اکنون ­۵۰ خانوار در آن ساکن هستند.
وی درباره ارائه تسهیلات به خانواده هایی که جزو محرومین روستا هستند، ­گفت: برای این خانوارها ­تسهیلات پرداخت می شود و جایی که روستائیان آورده ندارند بنیاد مسکن با کمک حساب ۱۰۰ به آنها کمک می کند و علاوه بر تسهیلات کمک بلاعوض هم پرداخت می‌کنیم.
مهدیان افزود: برای کسانی که نتوانستند ­واحدهای مسکونی خود را تکمیل کنند و خانواده هایی که دارای دو معلول هستند علاوه بر تسهیلات ­۱۸ میلیون تومان ­کمک بلاعوض پرداخت می‌کنیم.
وی ادامه داد: روستائیانی که به دلیل مشکلات اقتصادی پای کار نمی‌آیند می‌توانند اقدام کنند و ما کمک می‌کنیم ­و حتی هزینه آواربرداری را تامین می‌کنیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها