14 آبان 1396 - 14:36
موسوی لارگانی:

ضربه به بازار دلار با حذف آن از مبادلات بین المللی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با استقبال از حذف دلار از مبادلات بین المللی تأکید کرد که با این کار به بازار این ارز آسیب وارد خواهد شد.
کد خبر : ۷۷۱۵۲
ارز

به گزارش ایبِنا ، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور روسیه به حذف دلار مبادلات اقتصادی تاکید کرده اند، اظهار داشت:در این زمینه موافقتنامه های مالی وجود دارد که بسیاری از کشورها با اتکا به این پیمان های پولی توانسته اند رونق اقتصادی را رقم بزنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه حذف دلار از مبادلات بین المللی باعث آسیب نخواهد شد، گفت: ایران در حال حاضر با چند کشور از جمله روسیه، ترکیه و هند مبادلات نفتی و فرآورده های نفتی داریم که می توانیم به جای اینکه از دلار برای این مبادلات استفاده کنیم با تغییر ارز به بازار دلار ضربه ای وارد کنیم.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر ارز در مبادلات بین المللی باعث رونق اقتصادی کشورهای مورد توافق می شود، بیان داشت: برای این کار لازم است بررسی های کارشناسی صورت بگیرد و کشورهای هم‌پیمان ارز مشخصی جز دلار و یورو برای مبادلات اقتصادی در نظر بگیرند با این کار تحریم ها و فشارهای استکبار جهانی نمی تواند بر رونق اقتصادی تاثیر منفی داشته باشد.
وی اعتقاد دارد که پیمان های پولی در کوتاه مدت می تواند مشکلاتی چون تحریم را برطرف کند.
موسوی لارگانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در این باره که چند کشور با ایران حاضر به بستن پیمان پولی می شوند، گفت: وقتی دو کشور مطرح روسیه و ترکیه موافقتنامه مالی را عملی کنند و موفقیت آمیز شود بسیاری از کشورها تمایل خواهندداشت با ایران در فضای جدید همکاری داشته باشند.
این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از کشورها نیاز به مواد اولیه از جمله نفت ایران دارند که در شرایط تحریمی مجبورند مواد مورد نیاز خود را به واسطه کشورهای مختلف خریداری کنند در صورتی که با پیمان پولی به راحتی می توانند مبادلات اقتصادی با ایران داشته باشند.


برچسب ها: دلار بازار ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها