15 آبان 1396 - 10:29
مدیرعامل پست بانک خبر داد،

تامین مالی بنگاه‌های روستایی در نیمه دوم سال

مدیرعامل پست بانک گفت: بنگاه‌های کوچک و متوسط روستایی در ۶ ماهه دوم سال جاری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی توسط این بانک تامین مالی می‌شوند.
کد خبر : ۷۷۱۹۳
خسرو فرحی

خسرو فرحی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره عملکرد ۶ ماهه پست بانک اظهار داشت: پست بانک ایران تامین مالی فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی را در دو بخش کلی انجام می‌دهد.


وی با بیان اینکه یک بخش با توجه به رسالت بانک به عنوان یک بانک توسعه تخصصی در حوزه ICP وظیفه تامین مالی فعالان بخش IT و ITC کشور را عهده‌دار است، گفت: در این زمینه در ۶ ماه نخست امسال بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال مجموع تسهیلات و تامین مالی داشتیم که فعالان خصوصی بخش IT و ITC کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کارهای کوچک فعال در این حوزه را تامین مالی کردیم.


مدیرعامل پست بانک با اشاره به اینکه بخش دوم تسهیلات بانک در حوزه خرد و به طور عام SMEها است، ادامه داد: بانک باتوجه به حضور در مناطق روستایی که بالغ بر ۸ هزار و ۲۰۰ باجه در روستاهای کشور دارد وظیفه تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در روستاها را عهده‌دار است که در سال گذشته بالغ بر ۷۲ هزار فقره وام در این زمینه پرداخت شده است.


فرحی با اشاره به برنامه بانک در ۶ ماهه دوم سال جاری تاکید کرد: با توجه به اینکه پست بانک، بانک عامل صندوق توسعه ملی در قانون توسعه اشتغال و تولید روستاهای کشور است وظیفه تامین مالی فعالیت‌های روستایی و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت را عهده‌دار است که با تامین این منابع از سوی صندوق بانک نسبت به تامین مالی ساکنین این مناطق اقدام خواهد کرد.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها