ورود شرکت های FCP به بورس جدی تر شد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از رفع موانع احتمالی ورود شرکت های FCP به بورس و یا ادغام آنها با یکدیگر خبر داد.
کد خبر : ۷۷۲۴۷
بورس

به گزارش ایبِنا، صادق عباسی شاهکوه با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و رویکرد کمیسیون تنظیم مقررات در تدوین مقررات این حوزه در جهت کمک به بورسی شدن و ادغام شرکت ها، افزود: بورسی شدن شرکت ها به شفاف‌سازی امور آنها و جذب سرمایه کمک می‌کند و رگولاتوری نیز این آمادگی را دارد با تدوین مقررات جدید و یا اصلاح مقررات قبلی، وارد شدن آنها به بورس و ادغام با یکدیگر را تسهیل کند.


این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ شرکت FCP پروانه فعالیت دارند اما ممکن است برای ایجاد شبکه در سطح شهرها بطور جداگانه با موانع مختلفی روبرو شوند در حالی که با ادغام یکدیگر مشکلات آنها کمتر می‌شود. ضمن آنکه زمینه فعالیت و رقابت بین چند شرکت بزرگ در مقایسه با تعداد زیادی از شرکت های در حد متوسط راحت‌تر و به صرفه‌تر است.


عباسی شاهکوه درباره تعداد شرکت هایی که می‌توانند با هم ادغام شوند، گفت: درخواست های ادغام از سوی شرکتها تا وقتی مورد پذیرش قرار می‌گیرد که به شرایط رقابت سالم در بازار آسیبی وارد نشود. اگر شرکت های دارنده پروانه در حوزه ارتباطات ثابت برای ادغام یا ورود به بورس با موانع مقرراتی مواجه شدند می‌توانند موانع قانونی و پیشنهادها را برای رفع آنها به رگولاتوری ارسال کنند.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر