رشد ۱۴ واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

آخرین روز معاملاتی بورس در هفته سوم آبان ماه با افزایش ۱۴ واحدی شاخص و رسیدن نماگر به ۸۷ هزار و ۸۹۷ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۷۷۳۵۶
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز فعالیت معامله گران در پایان آخرین روز معاملاتی تالار شیشه ای باعث شد، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۴ واحد افزایش پیدا کند و به رقم ۸۷ هزار و ۸۹۷ واحد برسد تا در آستانه رسیدن به کانال ۸۸ هزار واحد قرار گیرد. شاخص کل هم- وزن نیز با حدود ۹ واحد کاهش به ۱۷ هزار و ۵۴۲ واحدی رسید.


بر اساس آمار داد و ستدهای امروز، شاخص آزاد شناور نیز با ۸.۸ واحد کاهش به ۹۴ هزار و ۶۵۶ واحد رسید و در مقابل شاخص بازار اول با ۱۷ واحد افت به ۶۱ هزار و ۴۸۳ واحد و شاخص بازار دوم با رشد ۱۸۷ واحدی به ۱۹۲ هزار و ۲۲۵ واحد دست پیدا کرد.


افزون بر این، در داد و ستدهای آخرین روز تالار شیشه‌ای ۳ شرکت «صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا و مخابرات» هر یک به ترتیب با ۳۲، ۲۳ و ۱۰ واحد، بیشترین تاثیر را در رشد شاخص گذاشتند و در سویی دیگر، شرکت های «پالایش نفت اصفهان ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی شازند» به ترتیب با ۱۶، ۱۲ و ۹ واحد تاثیردر مجموع با ۳۷ واحد بیشترین فشار را برای منفی کردن نماگر شکل دادند.


این گزارش می افزاید در معاملات امروز بازار سهام، نمادهای «ثاباد، وبیمه، خگستر، کسرا، پسهند، خشرق و ختور» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سصوفی، دانا، غاذر، قشرین، قلرست، وپترو و حتاید» بیشترین کاهش قیمت در تابلوهای معاملاتی به ثبت رساندند.


افزون بر این آمارها نشان می دهد که در بین گروه های صنعتی بورس، در معاملات امروز ۷ گروه «محصولات فلزی، خودرو، فرآورده های نفتی، فلزات اساسی، شیمیایی، کانی غیر فلزی و سرمایه گذاری ها» برترین گروه ها بودند و موج اصلی خرید و فروش سهام به این صنایع تعلق داشت.


نگاهی به سایر تحرک های معاملاتی هم نشان می دهد که اکثر نمادها و گروه های بازار سهام امروز در وضعیت متعادلی قرار داشتند و سهامداران با اعتماد بیشتری در تالار شیشه ای فعال هستند.


به این ترتیب در پایان معاملات امروز، ارزش معاملات بورس تهران از ۱۷۹ میلیارد تومان عبور کرد که این عدد بخاطر معامله بیش از ۴۸۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۸ هزار و ۶۱۹ نوبت داد و ستد بود.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها