20 آبان 1396 - 09:39

افزایش سطح ارتباطات ایران و اروپا در حوزه کشاورزی

کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا گفت: سطح ارتباطات ایران و اتحادیه اروپا به ویژه در زمینه محصولات کشاورزی و صنایع غذایی باید توسعه یابد.
کد خبر : ۷۷۴۰۴
کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فیل هوگان صبح امروز (شنبه)  در نشست فعالان اقتصادی اتاق تهران با هیات تجاری کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتحادیه اروپا گفت: همانطور که محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی وزرای خارجه ایران و اتخادیه اروپا اعلام کرده اند، سطح ارتباطات بین دو طرف به ویژه در زمینه محصولات کشاورزی و صنایع غذایی باید توسعه یابد.


وی افزود: ظرفیت‌های بالایی برای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله لبنیات، گوشت، سبزیجات، شکلات و دانه‌های خوراکی دام و طیور بین دو طرف وجود دارد. فیل هوگان با بیان اینکه ما به دنبال تحکیم بخشیدن روابط دو طرف هستیم، افزود: نمایندگان بیش از ٤٠ شرکت از ١٩ کشور در هیات همراه من حاضر هستند.


کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: ایران جمعیت جوانی دارد و نیمی از جمعیت ٨٠ میلیونی آن کمتر از ٣٥ سال دارد که مصرف‌کنندگان خوبی هم هستند.


وی با بیان اینکه دولت ایران به دنبال تعیین استانداردهای خوب برای بهبود تولیدات کشاورزی و صنایع غذایی است، گفت: اروپا در بخش ایجاد زنجیره غذایی قوانین و مقررات زیادی دارد و بالاترین استانداردها را برای بخش سلامت و کنترل و نظارت داشته و سخت گیری های فراوانی را برای ردگیری مواد غذایی دنبال می کند. هوگان تاکید کرد که دو طرف باید الزامات صادرات و واردات مواد غذایی را بشناسند و ایجاد اعتماد کنیم.


هوگان همچنین در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه فارغ از موضع آمریکا، اتحادیه اروپا کاملا متعهد به برجام است، گفت: در هفته گذشته جلساتی در این مورد برگزار شد و سران اروپا به طور مکرر پایبندی این اتحادیه به برجام را اعلام کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها