20 آبان 1396 - 09:45

آغاز مرحله تازه تعامل قوه قضاییه و گمرک در مبارزه با قاچاق

با حضور مقامات ارشد دادستانی کل کشور در هرمزگان فاز جدید تعامل قوه قضاییه و مهم‌ترین گمرک اجرایی کشور در مبارزه با قاچاق کالا اجرایی شد.
کد خبر : ۷۷۴۰۷
قاچاق

به گزارش ایبِنا به نقل از تسنیم، ‌ اواخر هفته گذشته هیات بلند پایه از مقامات ارشد دادستانی کل کشور با حضور در استان هرمزگان از ظرفیتهای موجود در مبارزه با قاچاق بازدید و به بحث و تبادل نظر در خصوص فرایندهای مبارزه با قاچاق کالا پرداختند.


با حضور این هیات عالیرتبه از دادستانی کل کشور با همراهی مقاماتی از نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات در گمرک شهید رجایی بندر عباس، تعامل قوه قضاییه و گمرک برای مبارزه با قاچاق کالا وارد فاز جدیدی شد.


بر این اساس ۳ روز نشست تخصصی و کارشناسی به منظور تبادل نظر و بررسی امکانات پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی و وضعیت قاچاق کالا در هرمزگان با حضور مقامات قوه قضاییه و گمرک استان، به تدوین صورت جلسه‌ای منجر شد که حکایت از تداوم جلسات در قالب کارگروه استانی دارد.


افزون بر این از جمله خروجی‌های این نشست توافق بر ایجاد کارگروه دائمی فنی و حقوقی برای  شناسایی مشکلات موجود در مسیر مبارزه با قاچاق کالا از سوی دستگاه های متولی در مبادی رسمی و غیر رسمی بود.


همچنین مقرر شد جلسات ماهیانه کارگروه مذکور با حضور مقامات یا نمایندگانی از دادستانی، گمرک،   نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات و سایر دستگاه ها از جمله استاندارد، سازمان بنادر، انبارها، شرکتهای حمل و نقل حسب موضوع برگزار شود. بهینه سازی سامانه جامع گمرکی و سامانه  سی سی اس سازمان بنادر و دریانوردی از جمله اهداف این کارگروه برای ارتقا روندها درمسیر مبارزه با قاچاق کالا می‌باشد.


گفتنی است، با تاکید و دستور نماینده  دادستان کل کشور، گمرک شهید رجایی و مجتمع بندری شهید رجایی  به عنوان دستگاههای پایلوت جهت احصا مشکلات موجود در مسیر مبارزه با قاچاق کالا تعیین شدند.


لازم به ذکر است، مبارزه با قاچاق کالا با نکات مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری به صورت جدی در دستور کار مسئولان دستگاه های مختلف قرار گرفته و با دستور دادستانی کل کشور این موضوع به یکی از اولویت های دادستانی بدل شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها