20 آبان 1396 - 15:24

وام ارزی کوتاه‌مدت برای واردات ۳۲۶ قلم کالایی

۳۲۶ قلم کالا مشمول بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر «اعطای تسهیلات ارزی کوتاه‌مدت (۳ماهه) برای واردات کالاهای اساسی» به تفکیک کد تعرفه در سامانه ثبتارش ثبت شد.
کد خبر : ۷۷۴۴۰
گمرک

به گزارش ایبِنا به نقل از اتاق بازرگانی ایران،  بر اساس تازه‌ترین اطلاعیه از سوی دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۳۲۶ قلم کالا مشمول دستورالعمل ۹۱۴۱۱/۹۵ بانک مرکزی مبنی بر «اعطای تسهیلات ارزی کوتاه‌مدت (۳ماهه) برای واردات کالاهای اساسی» به تفکیک کد تعرفه در سامانه ثبتارش لحاظ شده‌اند و مشمولان می‌توانند برای استفاده از آن اقدام کنند.


استفاده از تسهیلات ارزی کوتاه‌مدت (۳ماهه) برای واردات کالاهای اساسی موضوع دستورالعمل ۹۱۴۱۱/۹۵ بانک مرکزی مورخ ۲۴خردادماه ۱۳۹۵ بود که مقرر شد پس از اخذ تائیدیه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اولویت مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و اعلام شماره تعرفه‌های مجاز مرتبط با کالاهای اساسی، ضروری، دارو و تجهیزات پزشکی به مشمولان متقاضی این تسهیلات اعطا شود.


در ۱۸ خردادماه سال جاری، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت دولت یازدهم در نامه‌ای به مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت در امور تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران، آخرین فهرست کالاهای مشمول دریافت تسهیلات ارزی کوتاه‌مدت، شامل ۲۳۸ قلم کالا را برای لحاظ در سامانه ثبتارش ابلاغ کرد.


بر اساس این گزارش، در تاریخ ۱۵ مهرماه سال جاری نیز، محمد شریعتمداری پس از به دست گرفتن سکان وزارت صنعت، در نامه دیگری به خسروتاج، فهرست تکمیلی کالاهای مشمول بهره‌مندی از این تسهیلات ارزی کوتاه‌مدت شامل ۸۸ قلم کالا را ابلاغ کرد تا تعداد کالاهای مشمول این تسهیلات به ۳۲۶ قلم کالایی برسد.


اینک دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، در تازه‌ترین اطلاعیه خود با اشاره به طی شدن مراحل ثبت اقلام کالایی مشمول دریافت تسهیلات ارزی کوتاه‌مدت (۳ماهه) خواستار اطلاع‌رسانی به کلیه تشکل‌ها و ذینفعان مرتبط برای بهره‌مندی متقاضیانت مشمول از این تسهیلات شده است.





برچسب ها: واردات وام ارزی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها