بازدهی مناسب صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس کره‌جنوبی

صندوق با درآمد ثابت EWY در بورس کره جنوبی در حالی توانست بازدهی ۴۳ درصدی را به دست آورد که در ۶ سال گذشته، این صندوق بازدهی منفی داشت.
کد خبر : ۷۷۴۴۷
بورس کره جنوبی

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، روند رو به رشد گسترش صندوق های بادرآمد ثابت در جهان و بازدهی مناسب این صندوق ها در بازارهای آسیایی و دیگر بازارهای جهانی، نشان می دهد که سرمایه گذاران نسبت به پوشش ریسک خود بسیار هوشیار شده اند و حتی برای پرتفوی تشکیل دهنده صندوق های بادرآمد ثابت نیز اهمیت قائل هستند.


در همین حال، اکثر بازارهای جهانی دنیا در سال جاری میلادی تحت تأثیر مشکلات ژئوپولتیک کشورها با روند نوسانی همراه بودند. اما صندوق با درآمد ثابت EWY در کره جنوبی بدون هیچ وقفه ای به مسیر صعودی خود ادامه می دهد.


بر اساس این گزارش، ۲۵ درصد از صندوق EWY  به سهام سامسونگ که در در سال ۲۰۱۷ با رشد ۵۵ درصدی همراه بود تعلق دارد. گفتنی است در سال ۲۰۱۳ میلادی این صندوق با درآمد ثابت با افت بیش از ۱۳ درصدی همراه شد و دلیل اصلی آن افت ۷ درصدی قیمت سهام سامسونگ بود.


از سویی دیگر، ۱۰ هلدینگ برتر در بازار کره جنوبی به صورت تقریبی ۵۰ درصد از پرتفوی موجود در این صندوق را تشکیل می دهند. در حالی که سهام شرکت های تکنولوژی نیز از مهم ترین بخش این صندوق هستند.


لازم به ذکر کره جنوبی در واقع یکی از کشورهایی است که پرتفوی صندوق های با درآمد ثابت خود را بر روی سهام شرکت های هلدینگ قرار می دهد و جالب آن که بسیاری از سهام ۱۰ شرکت هلدینگ بزرگ دنیا در صندوق های با درآمد ثابت دنیا وجود دارند.


آمارها نشان می دهد، صندوق با درآمد ثابت VTI در آمریکا ۱۰ درصد از پرتفوی خود را بر روی سهام ۱۰ شرکت بزرگ هلدینگ قرار داده است. همچنین صندوق با درآمد ثابت EXJ ژاپن ۱۹ درصد از سهام خود را بر روی سهام ۱۰ شرکت هلدینگ بزرگ دنیا بسته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر