رکورد بورس تهران بین ۱۷ بورس منتخب

شاخص بورس تهران دارای بیشترین درصد روزهای مثبت در بین ۱۷ بورس منتخب خارجی شد.
کد خبر : ۷۷۴۵۶
بورس تهران

به گزارش ایبِنا، بر اساس اطلاعاتی که بورس تهران منتشر کرد، شاخص کل از ابتدای سال ۹۶ تا ۱۷ آبان ماه،   با  ۱۳.۸ درصد افزایش به رقم ۸۷۸۹۷ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با ۱۱.۶  درصد افزایش عدد ۱۷۵۴۳ واحد را تجربه کرد. از سویی دیگر، شاخص کل بورس تهران در بین ۱۷ بورس منتخب مورد بررسی، از نظر درصد روز های مثبت رکورد دار شد به طوری که این شاخص در ۷۲ درصد روزهای کاری مثبت بوده است.


نگاهی به سایر آمارها نیز نشان می دهد، سه صنعت «فلزات اساسی» با ۲۰ درصد، «خودرو و ساخت قطعات» با ۱۵ درصد و «محصولات شیمیایی» با ۱۴.۲ درصد بیشترین ارزش معاملات و «فلزات اساسی» با ۲۱ درصد، «خودرو و ساخت قطعات» با ۱۸.۵ درصد و «محصولات شیمیایی» با ۱۴.۵ درصد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.


افزون بر این، در ۳۰ روز منتهی به ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۶، صنعت «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»   با بازدهی ۱۸.۸ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. از سویی دیگر، در مدت مشابه صنعت «محصولات چوبی» با افت با ۱۴.۷ درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد.


گفتنی است، ‌ در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس هنگ کنگ (HANG SENG) با رشد ۱.۸ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس دبی (DFM INDEX)  با افت ۸ / ۴ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر