بانک مرکزی چین اقتصاد این کشور را در آستانه فروپاشی اعلام کرد

بانک مرکزی چین اعلام کرد: اقتصاد این کشور در حال حاضر به دلیل مشکلات جدی در سیستم مالی خود در آستانه ورشکستگی قرار دارد.
کد خبر : ۷۷۴۷۶
بانک خلق چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل ازبیزینس استاندارد، «ژو ژیاچوان» رییس بانک خلق چین نسبت به آسیب پذیری روز افزون سیستم مالی این کشور به دلیل افزایش سطح بدهی ها هشدار داد.


وی گفت: مشکلات مالی احتمالی در چین وجود دارد و در حال حاضر اقتصاد این کشور به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری هایی که اساس و پایه آنها پول قرضی است، بسیار آسیب پذیر شده و اقتصاد چین در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.


این مقام ارشد بانکی چین گفت: میزان کل بدهی به تولید ناخالص داخلی چین ۲۴۷ درصد در سال ۲۰۱۶ میلادی ثبت شده و از این میزان ۱۶۵ درصد سهم شرکت های مقروض است که بیشتر از سطح خطر پذیرفته شده بین المللی تلقی می شود.


رییس بانک خلق چین گفت: ریسک های خسارت آور به بازارهای مالی در این کشور پوشیده، مخفی، پیچیده، ناگهانی، سرایت دهنده و خطرناک هستند و برای کنترل چنین ریسک هایی در بخش مالی باید اقدامات کلیدی را با انجام اصلاحات ریشه ای و باز نگه داشتن سیستم مالی اعمال کرد.


«ژیاچوآن» گفت: در قسمت هایی از اقتصاد واقعی چین این مشکلات در قالب بدهی های بیش از حد رخ پیدا می کند و در سیستم مالی هم به صورت اعتباری که به سرعت در حال افزایش و گسترش است، منعکس می شوند.


وی به این نکته اشاره کرد  که ریسک های مالی مهم در چین شامل سه مقوله هستند که شامل نسبت بالای بدهی و نقدینگی در تامین منابع مالی کلان، ریسک اعتباری در تامین منابع مالی خرد و سایه بازار بانکداری فرامرزی و منطقه ای این کشور همراه با جرایم مالی است.


«ژیاچوآن» گفت: ریسک های مالی شامل ریسک های پایه ای مرتبط با بازارهای مالی و موسسات مالی هستند و برخی از موسسات مالی ناکارآمد قادر به تامین استانداردهای مرتبط در بخش مالی نیستند و این موضوع ورشکستگی یا تعطیلی آنها را به دنبال می آورد؛ ضمن اینکه یکی از دلایل وارد شدن اقتصاد چین به دوران سخت به افزایش بدهی شرکت ها و ناتوانی آنها در پرداخت بدهی های خود بر می گردد که در نهایت این شرکت ها با ورشکستگی روبرو می شوند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر