21 آبان 1396 - 13:08

صدور سند برای ۳ میلیون مسکن روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد: بیش از ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار مسکن روستایی سند دار شده است.
کد خبر : ۷۷۴۹۵
مسکن روستایی

به گزارش ایبِنا، محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: در برنامه های چهارم و پنجم توسعه باهمکاری سازمان میراث فرهنگی برای بیش از ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار مسکن روستایی سند صادر شد.


وی در ادامه افزود: طرح هادی در ۳۷ هزار روستای دارای بیش از ۲۰ هزار خانوار جمعیت، تهیه و در ۱۶ هزار روستا اجرا شده است. این مقام در ادامه تاکید کرد: در زمینه توسعه گردشگری روستایی اقدامات اساسی شده و در ۱۲۰ روستا تحقیقات مطالعاتی به انجام رسیده است.


شاملو تاکید کرد: ۱۸۰ هزار واحد مسکن شهری «شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت» ‌ هم در اجرای این طرح از داشتن سند بهره مند شده است. وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد واحدهای روستایی سنددار شده، بیان کرد: سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد سندار شده و پیش بینی می شود از این پس سالانه ۱۸۰ هزار واحد شهری کم جمعیت و روستایی هم سنددار می شود.


واگذاری زمین به ۵۰۰ هزار خانوار


وی درباره تامین زمین برای افراد فاقد مسکن تصریح کرد : به بیش از ۵۰۰ هزار خانوار روستایی زمین واگذار شده است. شاملو افزود : بر اساس آمارها، به ۲ میلیون و۹۰۰ هزار واحد در روستاها خدمات فنی ارائه و در ۳ هزار و ۵۰۰ روستا بیش از ۲۷ میلیون مترمربع معابر روستایی اسفالت شده است. همچنین معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه شیوه زندگی مردم متفاوت شده و فرهنگ زندگی تغییر کرده است، ادامه داد : باید معماری روستایی و بافت های روستاها حفظ شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر