در روز افت حجم و ارزش معاملات :

شاخص های بورس قرمز پوش شدند

بازار سهام امروز با افت دسته جمعی شاخص های بورس و کاهش حجم و ارزش معاملات مواجه شد.
کد خبر : ۷۷۴۹۶
شاخص بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شاخص کل بورس با ۵۰ واحد کاهش به ۸۷ هزار و ۷۴۴ واحد رسید که نمادهای «خساپا»  با ۲۷ واحد، «فملی» با ۱۸ واحد و و «مبین» با ۱۳ واحد بیشترین تاثیر را در افت این متغییر اصلی بازی کردند.


همچنین آمارهای معاملاتی در سایر بازارها در پایان داد و ستدهای امروز نشان می دهد، شاخص قیمت «وزنی-ارزشی» با ۱۶ واحد کاهش به ۲۸ هزار و ۱۵۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۹ واحد افت به ۱۷ هزار و ۵۱۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۴ واحد کاهش به ۱۳ هزار و ۲۳۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۱۴ واحد افت به ۹۴ هزار و ۴۱۹ واحد، شاخص بازار اول با ۴۳ واحد کاهش به ۶۱ هزار و ۲۹۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۸ واحد عقبگرد به ۱۹۲ هزا ر و ۳۱۶ واحد رسید تا مشخص شود که همه خرید و فروش ها در تالار شیشه ای امروز در یک مسیر سرازیری قرار گرفته است.


بیشترین تاثیر منفی بر شاخص


این گزارش می افزاید ۴ نماد «شپنا» با ۲۲ واحد، «رمپنا» با ۲۱، فارس با «۱۵» واحد و «جم» با ۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشتند اما بخاطر فضای سنگین معاملات، شاخص بورس در نهایت همانند روز گذشته با کاهش روبرو شد.


در عین حال هر چند نماد شرکت های «ماشین سازی اراک، ایران خودرو، سایپا، بانک ملت و پالایش نفت بندرعباس» در معاملات امروز با افت قیمت همراه شدند اما حتی در همین شرایط نیز این شرکت ها جزو نمادهای پربیننده روز گذشته تالار شیشه ای بودند.


گروه های پیشرو


از سویی دیگر بر اساس روند فعالیت سهامداران حقیقی و حقوقی امروز، «فلزات اساسی، خودرو، شیمیایی، فرآورده های نفتی، ماشین آلات، محصولات کاغذ و سرمایه گذاری ها» جزو برترین گروه های صنعتی بورس بودند که حجم اصلی خرید و فروش ها را بر عهده داشتند.


بیشترین افزایش قیمت


افزون بر این نمادهای «تایرا، کمنگنز، نکنو، کطبس، وپترو، شیراز و ولیز» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کپشیر، ثاباد، غالبر، ما، حفارس، دکوثر و سصوفی» بیشترین کاهش قیمت را در تابلوهای معاملاتی به ثبت رساند.


به هر حال فرایند معاملات بورس امروز باعث شد تا ارزش بازار به ۳۵۰ هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان، ارزش معاملات به ۱۳۰ میلیارد تومان در ۴۸ هزار و ۵۴۷ نوبت معاملاتی  برسد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر