آیفکس در مرز ۹۹۰ واحد قرار گرفت

شاخص فرابورس با رشد ۶ واحدی به مرز ۹۹۰ واحد نزدیک شد.
کد خبر : ۷۷۴۹۹
طرح

به گزارش ایبِنا، در معاملات فرابورس ۲۸۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش مبادلاتی نزدیک به دو هزار و ۷۳ میلیارد ریال معامله شد. بر اساس این گزارش، رشد ۶ واحدی آیفکس در دومین روز کاری این هفته باعث شد تا این متغیر به ۹۹۰ واحدی نزدیک شود به طوری که شاخص کل فرابورس تحت تاثیر مثبت از سوی نماد «مارون» در سطح ۹۸۹ واحدی قرار گرفت.


همچنین در روز جاری بازارهای اول و دوم، میزبان داد و ستد بیش از ۷۸ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۱۲ میلیارد ریال بودند که در این میان با مبادله بیش از ۲۰ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۱۶ میلیارد ریال در نماد معاملاتی «ذوب»، بیشترین حجم مبادلات به این نماد اختصاص یافت.


 بیشترین ارزش مبادلاتی


افزون بر این، سهام‌داران با نقل‌ و انتقال بیش از ۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۳۳ میلیارد ریال در نماد «کپرور» متعلق به شرکت فراوری زغال‌سنگ پرورده طبس، بیشترین ارزش مبادلاتی را در این نماد رقم زدند. علاوه بر این نماد «کپرور» امروز با ۴.۸ درصد افزایش قیمت، بیشترین رشد قیمتی را به همراه داشت. این در حالی است که نمادهای معاملاتی «غدیس» و «مفاخر» به ترتیب با ۴.۵ و ۳ درصد افت قیمت، در صدر جدول بیشترین کاهش قیمت در میان نمادهای فرابورسی قرار گرفتند.


بیشترین حجم معاملات


در سمت دیگر بازار، نماد «شلرد» متعلق به شرکت کود شیمیایی اوره لردگان بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در میان سه تابلو معاملاتی بازار پایه به خود اختصاص داد؛ به گونه‌ای که بالغ بر ۷۷ میلیون سهم در این نماد دست به دست شد که ارزش بیش از ۸۸ میلیارد ریالی را به همراه داشت. بازار پایه در مجموع میزبان جابه‌جایی افزون بر ۱۸۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۹۱ میلیارد ریال بود که این حجم از دادوستدها در ۲۲ هزار و ۳۸۴ نوبت معاملاتی صورت گرفت.


اوراق با درآمد ثابت


نقل‌وانتقال‌های روز جاری در تابلو اوراق با درآمد ثابت نیز به معامله بیش از یک میلیون سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال انجامید که در این میان اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۳» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این تابلو به دست آورد.


در نهایت خریداران و فروشندگان اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بیش از ۶۹ هزار ورقه تسه را به ارزش ۵۳ میلیارد ریال دست به دست کردند که از بین این خرید و فروش‌ها، اوراق تسهیلات مسکن مهرماه ۹۶ با بیشترین استقبال روبرو شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر