شاخص بورس بعد از دو روز مثبت شد

فضای معاملات بورس پس از دو روز افت، امروز با رشد ۸۷ واحدی شاخص کل، فضای داد و ستدها را تغییر داد.
کد خبر : ۷۷۵۶۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فعالیت سهامداران در سومین روز معاملاتی هفته در تالار شیشه ای باعث شد تا شاخص کل با ۸۷ واحد افزایش به ۸۷ هزار و ۸۳۲ واحد برسد. بر اساس این گزارش در روزی که همه شاخص های معاملاتی در بورس با رشد مواجه شدند، ارزش بازار نیز با اندکی رشد نسبت به روز قبل به ۳۵۰ هزار و ۶۸۱ میلیارد تومان دست پیدا کرد.


تحرک نماگرها


آمار نشان می دهد امروز پس از پایان معاملات بازار سهام، شاخص قیمت وزنی با ۲۸ واحد افزایش به ۲۸ هزار و ۱۸۷ واحد، شاخص هم وزن با ۹ واحد رشد به ۱۷ هزار و ۵۲۱ واحد، شاخص قیمت هم وزن با هفت واحد صعود به ۱۳ هزار و ۲۳۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۳۵ واحد افزایش به ۹۴ هزار و ۵۵۵ واحد، شاخص بازار اول با ۸۱ واحد صعود به ۶۱ هزار و ۳۷۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۶ واحد به ۱۹۲ هزار و ۴۰۱ واحد ترسیم دقیقی از اوضاع و احوال بورس را نشان داند.


این گزارش می افزاید، سهامداران امروز نسبت به روزهای گذشته تحرک قابل اعتنایی در خرید و فروش سهام از خود نشان داند به گونه ای که در ۵۰ هزا ر و ۱۶۶ نوبت معاملاتی بیش از ۸۹۰ میلیون سهم به ارزش ۱۹۷ میلیارد تومان در تالارهای معاملاتی، سهام جا به جا شد تا حتی تابلوهای آماری بورس نیز با اعداد تازه تری از مبادلات مواجه شوند.


تاثیر در شاخص


در سویی دیگر، امروز پنچ نماد «فولاد» با ۷۸ واحد، «شپنا» با ۲۵ واحد، «خپارس» با ۱۷ واحد، «خودرو» با ۱۴ واحد و «فارس» با ۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت و دو نماد «فخوز» با ۱۵ واحد و «وغدیر» با ۱۰ واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.


همچنین فرایند جزیی خرید و فروش ها مشخص کرد که شرکت های «ماشین سازی اراک، سایپا، ایران خودرو، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت، سرامیک های صنعتی اردکان و فولاد مبارکه اصفهان» از جمله سهم هایی بودند که سهامداران توجه زیادی به آن ها در معاملات امروز بورس نشان دادند.


توقف و بازگشایی نمادها


گفتنی است با اعلام ناظر بازار امروز نمادهای «شکلر، دجابر، سشمال و غمارگح» باز و دو نماد معاملاتی «شپدیس و ولغدر» متوقف شدند. در سویی دیگر، شاخص های صنعتی گروه های «ذغال سنگ، انتشار و چاپ، سایر مالی، خودرو و فلزات اساسی» در معاملات سومین روز کاری بورس با رشد های زیادی مواجه شدند و در مقابل دو شاخص «قند و شکر و محصولات کاغذ» با افت کار خود را به پایان رساندند.


بیشترین و کمترین های قیمت


در همین حال تابلوهای قیمتی نیز اعداد و نمادهای متفاوتی را از جهت بیشترین افزایش و کاهش قیمت نشان می دهند به طوری که سه نماد «سغرب، ولیز و بکام» با چهار درصد رشد، بیشترین افزایش قیمت و چهار نماد «بکاب، پسهند، خموتور و کبورس» با چهار درصد افت، بیشترین کاهش قیمت را برای معامله گران به وجود آوردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها