عرضه سه محصول در بورس انرژی

بورس انرژی در معاملات روز جاری،‌ میزبان عرضه چند محصول از جمله کالاهای برش سنگین، متانول و حلال ۴۰۲ است.
کد خبر : ۷۷۶۰۵
بورس انرژی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بر اساس برنامه معاملات بورس انرژی، امروز سه شنبه کالاهای برش سنگین پتروشیمی جم و متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز در رینگ بین الملل عرضه می شود.


رونق معاملات بازار فیزیکی


این گزارش می افزاید، در بازار فیزیکی بورس انرژی روز گذشته کالاهای برش سنگین پتروشیمی شازند، حلال ۴۰۲ پالایش نفت کرمانشاه، متانول پتروشیمی زاگرس، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی، سوخت کوره سبک و برش سنگین پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی و آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال ۴۰۴ و حلال ۴۰۲ پالایش نفت شیراز در رینگ بین الملل عرضه شد.


گفتنی است با احتساب معاملات انجام شده، ارزش معاملات بازار فیزیکی طی سال جاری از ارزش کل معاملات بازار فیزیکی طی سال ۹۵ عبور کرد.


همچنین از ابتدای سال جاری تا امروز ۱.۶۰۱.۵۴۸ تن انواع فرآورده‌های هیدروکربوری در بورس انرژی معامله شده  که از این مقدار ۱.۱۱۹.۸۱۲ تن در رینگ داخلی و ۴۸۱.۷۳۶ تن در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی به معامله رسیده  و ارزش معاملات طی سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۹۵ درصدی را نشان می‌دهد.


بازار برق


از سویی دیگر در بازار برق بورس انرژی شاهد معامله ۲ میلیون و ۷۱۳ هزار قرارداد معادل ۲۸ میلیون و ۵۸۹ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۸ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال بود.


 افزون بر این نمادهای بارپایه، بارپیک، میان‌باری و کم‌باری با متوسط قیمت ۲۸۰، ۳۵۹، ۳۴۰ و ۲۴۵ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.


آمارها نشان می دهد، از ابتدای سال ۹۶ تا کنون بالغ بر ۷ میلیارد و ۹۲۴ میلیون کیلووات برق به ارزش بیش از ۲.۶۹۶.۲۰۴ میلیون ریال در بورس انرژی مورد معامله قرار گرفت.


همچنین در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌ گذاری صندوق سرمایه‌ گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۱۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها