بانک مرکزی ترکیه کسری حساب جاری را ۳۹.۳ میلیارد دلار اعلام کرد

بانک مرکزی ترکیه کسری حساب جاری این کشور را در یک سال اخیر نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار اعلام کرد که یک رقم بزرگ محسوب می شود
کد خبر : ۷۷۶۱۷
بانک مرکزی ترکیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد،کسری حساب جاری این کشور در ماه سپتامبر به بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریبا ۳ میلیون دلار افزایش نشان می دهد.


همچنین بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد کسری حساب جاری در ماه سپتامبر به این معنی است که کسری حساب جاری یکسال گذشته ترکیه به ۳۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.


بانک ترکیه اعلام کرد، افزایش کسری حساب جاری عمدتا مربوط به افزایش ۳ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلاری در کسری کالا است که درآمد خالص آن در ماه سپتامبر ۶.۶۶۶ میلیارد دلار بوده است؛ ضمن اینکه یکی دیگر از عوامل، افزایش کسری درآمد اولیه است که با ۱۷۱ میلیون دلار افزایش در ماه سپتامبر به ۱.۰۷۳ میلیارد دلار جهش پیدا کرده است.


همچنین اقلام سفر که بخش عمده ای از حساب خدمات را تشکیل می دهند، در ماه سپتامبر درآمد خالص تقریبا ۲.۷ میلیارد دلار را به خود اختصاص دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۶۱ میلیون دلار افزایش یافته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر