در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا همچنان بی رمق/ دلار سر افکنده شد

شاخص بورس کشورهای آسیایی برای دومین روز متوالی به سیر نزولی خود ادامه داد و ارزش دلار در برابر ۶ ارز اصلی جهان کاهش پیدا کرد.
کد خبر : ۷۷۷۰۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه به دلیل کاهش بهای نفت خام در بورس «وال استریت» با کاهش روبرو شد. در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن ۶ دهم درصد افت کرد.


همچینن انتظار می رود کاهش بورس آسیا شاخص بورس «فوتسی»، «دی ای ایکس» آلمان و «سی ای سی» فرانسه را در اروپا به ترتیب با یک دهم درصد. ۰.۲۵ درصد و ۰.۱۵ درصد پایین بیاورد.


در چین شاخص «شانگهای» ۰.۵۵ درصد و بورس استرالیا هم ۶ دهم درصد روند نزولی داشت؛ ضمن اینکه بورس «کاسپی» کره جنوبی و «نیکی» ژاپن هر کدام به ترتیب ۴ دهم درصد و ۱.۵ درصد کاهش پیدا کردند.


در آمریکا سقوط سهام شرکت های انرژی، بورس این کشور را تحت الشعاع خود قرار داد و کاهش اعتماد به فضای کسب و کار بخش انرژی، سه شاخص اصلی «وال استریت» یعنی «داو جونز»، «اس اند پی ۵۰۰ » و «نزدک» را پایین آورد و سهام شرکت جنرال الکتریک که پیش از این ۷.۲ درصد سقوط کرده بود، برای دومین روز متوالی به روند نزولی خود ادامه داد.


یورو با کمی تغییر به ۱.۱۷۸۷ دلار رسید؛ اما ارزش دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با ۷ دهم درصد کاهش به ۹۳.۸۷۰ واحد رسید؛ ضمن اینکه هر دلار به ۱۱۳.۲۳۰ ین رسید که حاکی از افت ۲ دهم درصدی ارزش دلار در برابر پول ژاپن دارد.


همچنین دلار استرالیا به دلیل عدم رشد دستمزدها به همان اندازه که پیش از این در سه ماه چهارم سال جاری میلادی انتظار می رفت  با ۷ دهم درصد کاهش به ۰.۷۵۷۶ دلار رسید که کمترین رقم در ۴ ماه اخیر است.


بر پایه این گزارش، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا در ماه آینده میلادی قوت گرفته است که این موضوع می تواند تحولات بازارهای جهانی را به همراه داشته باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر