26 آبان 1396 - 10:49
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد ؛

تضمین ۹۵ درصدی پهنای باند در اینترنت غیر حجمی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در اینترنت غیر حجمی در ۹۵ درصد زمان مطابق با سرعتی که خریداری شده، پهنای باند ارائه می شود.
کد خبر : ۷۷۷۶۹
آذری جهرمی

به گزارش ایبِنا، محمد جواد آذری جهرمی در نشست خبری که در محل نمایشگاه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ،اظهار داشت: آنچه که در محتوای نمایشگاه می توان واضح و آشکار دید یک انرژی بسیار خوب و بی نظیر جوانی است که در خدمت توسعه فضای مجازی در کشور بوده که این امر بسیار امیدوارکننده است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اصل برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال را تخمین زدن توانمندی ها در کشور عنوان و بیان داشت: هماهنگی ها در عرصه داخلی و برداشتن موانع پیرامون این امر باید محقق شود. اگر انرژی و پتانسیل موجود را به کار ببریم بدون شک در برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال در سال آینده پربارتر و موفق تر خواهیم بود.


وی بابیان اینکه، کاهش تعرفه و تغییر مدل تعرفه‌گذاری اینترنت دو بحث متفاوت است، یادآور شد: کشور ما جز ۱۰ کشور اول دنیا در خصوص شاخص نسبت درآمد خانواده ها با هزینه ای که پرداخت می کنند به لحاظ قیمت اینترنت موبایل محسوب می شود.


آذری جهرمی گفت: سرویس اینترنت موبایل نسبت به سرویس ثابت اینترنت در دنیا گران قیمت تر است، در عین حال در کشور درخصوص سرویس اینترنت ثابت در مقایسه با دنیا رتبه‌ای بهتر از ۹۰ نداریم.


مدل تعرفه گذاری سرویس های ثابت


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدل تعرفه گذاری سرویس های ثابت را یکی از دلایل این موضوع عنوان کرد و بیان داشت: کاربران دائماً نگران این هستند که حجم اینترنتشان چه زمانی تمام می شود که این مطلب بزرگترین ضربه را به تولید کنندگان محتوا و اکوسیستم این مجموعه وارد می کند.


به گفته این عضو کابینه دولت دوازدهم؛ در دنیا مدل حجمی برای اینترنت ثابت منسوخ شده و از این مدل استفاده نمی شود بر همین اساس باید در کشور به سمت اینترنت غیرحجمی برویم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه اینترنت غیر حجمی با اختصاصی تفاوت هایی دارد افزود: زمانی که سرویس غیر حجمی استفاده می شود در حالاتی ممکن است تضمین پهنای باند را نداشته باشیم. یعنی سرویس شما در ۹۵ درصد اوقات مطابق با سرعتی که خریداری شده سرویس دهی می‌کند.


ویژگی های «شامد»


وی درخصوص طرح سما اظهار داشت: محتوای سالم و محتوای مورد اطمیمنان بحث های جداگانه ای است. «شامد» می تواند یک مرجعی باشد برای ما در کشور تا اطمینان خاطر به مردم داده شود چه بنگاه هایی اخبار و محتواهایشان مورد اطمینان است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه «شامد» زیر ساخت اعتماد الکترونیکی است که حاکمیت آن را تایید می کند، بیان داشت: بر اساس این طرح به تدریج محتواهایی که مورد اطمینان بیشتر است مورد اقبال بیشتری قرار می گیرند.


وی افزود: «شامد» می تواند حوزه پخش شایعات در فضای مجازی را مدیریت کند. کسانی که رفتار غیرحرفه ای دارند از طریق افکار عمومی و ارزیابی های منصفانه و عادلانه بررسی و اعلام می شود.


آذری جهرمی خاطرنشان کرد: «شامد» کمک فراوانی به بهبود وضعیت فعلی و سالم سازی فضای مجازی می کند که این امر موضوع بسیار مهمی است که وزارت ارشاد آغاز کرده و ما نیز همه جانبه در وزارت ارتباطات کمک خواهیم کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر