شاخص کل بورس ۱۹۶ واحد صعود کرد/ رونق معاملات بورس

معاملات بورس در اولین روز هفته با رشد ۱۹۶ واحدی شاخص و رسیدن این متغیر به ۸۸ هزار و ۲۰۲ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۷۷۸۲۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سهامداران روز جاری در حالی داد و ستدهای خود در تالار شیشه ای را به پایان رساندند که فعالیت آنها باعث شد تا رونق بورس برای سومین روز معاملاتی متوالی، ‌طراوت خاصی را در این بازار ایجاد کند.


تحرک شاخص ها


 بر اساس آمار معاملات، همه شاخص های بازار سهام به جز شاخص بازار دوم با رشدی بین ۳ تا ۱۹۶ واحد مواجه شدند به گونه ای که شاخص کل با ۱۹۶ واحد افزایش به ۸۸ هزار و ۲۰۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی و ارزشی» با ۶۲ واحد رشد به ۲۸ هزار و ۲۷۸ واحد، شاخص کل هم وزن با ۵ واحد افزایش به ۱۷ هزار و ۵۵۲ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۳ واحد افزایش به ۱۳ هزار و ۲۴۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۹۱ واحد افزایش به ۹۴ هزار و ۹۸۰ واحد، شاخص بازار دوم با ۲۲۹ واحد افزایش به ۶۱ هزار و ۷۹۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۸ واحد کاهش به ۱۹۲ هزار و ۳۵۹ واحد رسید.


در حالی این افزایش و کاهش ها امروز در بورس رخ داد که پنج نماد «شبندر، شپنا، فولاد، شتران و شبریز» با ۲۵ تا ۹۳ واحد بیشترین تاثیر را در مثبت شدن شاخص کل بورس بر عهده داشتند و در مقابل دو شاخص «وغدیر و تاپیکو» در مجموع با ۴۴ واحد بیشترین تاثیر را در منفی کردن این متغییر بر عهده داشتند اما چون بازار و خرید و فروش سهام کشش بیشتری به سمت مثبت شدن قیمت ها داشت این فشار منفی نتوانست کلیت تالار را تحت تاثیر قرار دهد.


شرکت های جذاب


از جمله شرکت هایی که جزو نمادهای پربیننده امروز بورس بودند و سرمایه گذاران با نگاهی ویژه آن ها را دنبال می کردند باید به «ایران خودرو، ماشین سازی اراک، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سرامیک های صنعتی ارکان» اشاره کنیم.


این گزارش می افزاید، ‌در فرایند دست به دست شدن سهام در تالار شیشه ای، امروز هفت نماد «سیلام، سکرد، فنوال، سغرب، فایرا، شبندر و فرآور با رشدی حداقل ۴ درصدی بیشترین افزایش قیمت را در تابلوهای معاملاتی درج کردند و باعث شدند سهامداران این دسته از سهم ها یک روز رویایی را از جهت کسب سود و بازده تجربه کنند.


در سویی دیگر، هفت نماد «واعتبار، لسرما، ولسپا، خموتور، خمحور، سهگمت و چکاران» نیز بین ۲ تا ۴ درصد ریزش، بیشترین افت قیمت را در معاملات روز جاری ثبت کردند. به این ترتیب در در ۴۴ هزار و ۶۰ دفعه معاملاتی با حجم ۵۳۴ میلیون سهم و به ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان سهم در بورس جا به جا شد و ارزش بازار نیز به ۳۵۱ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر