28 آبان 1396 - 12:08
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

سیاست متفاوت، عامل نوسان قیمت بیت کوین/ لزوم ایجاد ریال رمزی

یک صاحبنظر بانکداری الکترونیک با اشاره به ایجاد ریال رمزی، گفت: سیاست های متفاوت نسبت به استفاده از بیت کوین، عامل نوسان قیمت این ارز رمزی است.
کد خبر : ۷۷۸۴۵
ارز رمزی

سید ولی الله فاطمی اردکانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره ارز رمزی داخلی، اظهاداشت: مهم ترین بحث درباره ارزهای رمزی، تاثیر آن در ثبات اقتصادی کشورهای در حال توسعه مثل ایران است که هم باعث شفافیت اقتصادی و هم کاهش هزینه های نظام مالی و پولی کشور خواهد بود.


وی ادامه داد: برهمین اساس ورود بانک مرکزی به بحث ارزهای رمزی اقدامی مثبت و قدمی رو به جلو است، زیرا بحث ارزهای رمزی چند سالی است که در سایر کشورها مطرح و اجرایی شده و در ایران نیز با کمی تاخیر در حال بررسی است؛ اما بازهم اقدام قابل توجه و مثبت است.


این صاحبنظر بانکداری الکترونیک افزود: امیدورام به سرعت در چرخه اقتصادی و تولید و صنعت ما هم این نوع ارز رمزی وارد شود و به توزیع اعتبارات، چرخش پول و ... کمک کند.


وی درباره طرح ارز رمزی داخلی گفت: به نظر من بانک مرکزی باید بحث ارز رمزی ایرانی مثل ریال رمزی را مطرح و اجرایی کند و به جای چاپ اسکناس، امکان داد و ستد ریال در دنیای مجازی را ایجاد کند تا هم هزینه تبادل پول کاهش یابد و هم با شفافیت اقتصادی که ایجاد می شود، بسیاری از مشکلات و معضلات فعلی را رفع و حل و فصل نماید.


فاطمی اردکانی درباره نوسان قیمتی بیت کوین طی روزهای اخیر گفت: سیاست ها درباره استفاده از بیت کوین در کشورهای مختلف متفاوت است و این تفاوت دیدگاه و وضع و لغو محدودیت ها، عاملی برای ایجاد نوسان قیمتی و شوک به بازار بیت کوین است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر