29 آبان 1396 - 10:39

جلسه مدیران عامل ۸ بانک در کرمانشاه/ تسهیلات ۷۶۷۵میلیاردی بانک‌ها

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی از برگزاری جلسه مدیران عامل ۸ بانک دولتی در استانداری کرمانشاه برای تسریع در اجرایی شدن مصوبات هیات دولت در کمک به زلزله زدگان غرب کشور از صبح امروز خبر داد.
کد خبر : ۷۷۸۶۹
بانک های دولتی

علیرضا قیطاسی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا با اعلام این خبر افزود: مدیران عامل ۸ بانک دولتی از جمله ملی، سپه، ملت، تجارت، صنعت و معدن و صادرات در محل استانداری کرمانشاه برای بررسی مشکلات زلزله زدگان و تسریع در اجرای مصوبه هیات دولت جلسه تشکیل داده اند.


وی افزود: براساس مصوبه هیات دولت به خانوارهای زلزله زده در مناطق شهری ۳۵ میلیون تومان با نرخ ۵ درصد و خانوارهای روستایی ۲۵ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد تسهیلات با دوره بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می شود.


دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی ادامه داد: براساس مصوبه هیات دولت برای تعمیرات اماکن نیز ۱۲ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری با دوره بازپرداخت ۷ ساله از طرف بانک ها پرداخت می شود.


قیطاسی، رقم تسهیلات برای خرید لوازم خانگی را تا سقف ۱۰ میلیون تومان به طور قرض الحسنه و با دوره بازپرداخت ۵ ساله از طرف بانک ها به زلزله زدگان اعلام کرد.


وی با بیان اینکه رقم کل تسهیلات اختصاص یافته در مصوبه هیات دولت به زلزله زدگان ۷ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال است، گفت: بانک ها جدا از این رقم، خود تسهیلات دیگری را برای مناطق زلزله زده در نظر گرفته اند که از جمله آنها استمهال بدهی زلزله زدگان به مدت ۲ سال است.


دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی اظهارداشت: داشتن چک های برگشتی و معوقات بانکی مانع از پرداخت تسهیلات مصوب دولت به زلزله زدگان غرب کشور نمی شود. وی مرجع معرفی افراد برای دریافت تسهیلات از بانک ها در مناطق زلزله زده را مراجع ذیصلاح در استان کرمانشاه اعلام کرد.


قیطاسی خاطرنشان کرد: محمدرضا حسین زاده رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی هم هفته گذشته و هم امروز برای بازدید از مناطق زلزله زده و صدور دستورات لازم به کرمانشاه سفر کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر