29 آبان 1396 - 10:58

سفرهای سال میلادی جدید در قیمت ارز بی‌تاثیر است

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد: سفرهای ژانویه تاثیری بر قیمت ارز ندارد و بانک مرکزی باید با ابزار عرضه و تقاضا نرخ ارز را در محدوده مناسب ثابت نگه دارد.
کد خبر : ۷۷۸۷۵
ارز

به گزارش ایبِنا، به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح، با اشاره به  افزایش قیمت دلار به بیش از ۴ هزار و ١٠٠ تومان، اظهارداشت: طبق قانون، بانک مرکزی وظیفه دارد که نرخ ارز را با ابزار بازار و نظام مدیریت شناور ارز طبق عرضه و تقاضا کنترل کند.


همچنین عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نزدیک شدن به سفرهای ژانویه و تاثیر آن بر نوسان نرخ ارز، گفت: هر چند ابتدای سال میلادی برخی افراد تقاضای ارز مسافرتی دارند اما این سفرها تاثیر بسزایی در تغییر نرخ ارز در داخل ایران ندارد بلکه تنها برای کشورهای غربی مهم است.


از سویی دیگر، نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم با بیان اینکه ایران در ماه ژانویه تعطیلات ندارد، تاکید کرد: بنابراین سفرهای خارجی و تقاضای ارز مسافرتی در این ماه بر افزایش قیمت ارز تاثیری نخواهد داشت.


این نماینده مجلس بیان داشت: بانک مرکزی باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور قیمت مناسبی برای ارز در نظر بگیرد و نسبت به متعادل نگهداشتن بازار در محدوده قیمت تعیین شده تلاش کند.


سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به صحبت های ولی الله سیف در خصوص کنترل بازار ارز، اظهارداشت: اظهارات اخیر رییس بانک مرکزی در واقع در راستای وظیفه قانونی این بانک است و به نظر می رسد مشکلی در زمینه تامین ارز و کنترل بازار آن نداریم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها