در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا پایین آمد/ دلار جهش زد

شاخص بورس آسیا در روز دوشنبه با روند منفی شروع به کار کرد؛ در حالی که ارزش دلار در برابر ارزهای اصلی جهان قدرت نمایی کرد.
کد خبر : ۷۷۸۷۷
بورس کره جنوبی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در نخستین روز بازار معاملات هفته جاری میلادی به دلیل عقب نشینی بورس وال استریت و چین کاهش پیدا کرد و روند محتاطانه ای را در دستور کار سرمایه گذاران قرار داد.


این درحالی است که انتظار می رود در اروپا بورس داکس آلمان ۵ دهم درصد، کاک فرانسه ۵ دهم درصد و فوتسی بریتانیا هم با یک دهم درصد روند نزولی شروع به کار کنند. در آسیا میانگین شاخص بورس آسیا - اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن یک دهم درصد کاهش پیدا کرد.  


بورس نیکی ژاپن ۶ دهم درصد اوفت شاخص را تجربه کرد و در چین شاخص بورس این کشور هم به دلیل اعلان خط مشی جدید برای سر و سامان دادن به محصولات مدیریت دارایی که می تواند اشتهای سرمایه گذاران را برای رویارویی با دارایی های با ریسک بالا از بین ببرد، روند نزولی به خود گرفت. شاخص بورس شانگهای و CSI۳۰۰ هر کدام ۵ دهم درصد پایین آمدند.


در آمریکا به دلیل تنش بر سر تصویب قانون اصلاح مالیاتی شاخص داوو جونز، اس اند پی ۵۰۰ و نزدک هر کدام به ترتیب با ۴ دهم درصد، ۳ دهم درصد و ۲ دهم درصد کاهش در روز جمعه به کار خود پایان دادند.


در بازار جهانی ارز، شاخص دلار آمریکا در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با ۴ دهم درصد افزایش به ۹۳.۹۸۷ واحد رسید؛ اما ارزش یورو به دلیل مذکرات ۴ حزب در آلمان برای تشکیل ائتلاف برای کاهش قدرت آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور با ۵ دهم درصد کاهش به ۱.۱۷۳۴ دلار رسید. همچنین هر دلار به ۱۱۲.۱۰ ین رسید که حاکی از رشد یک دهم درصدی دلار در برابر پول ژاپن دارد.


قیمت منطقه طلا هم با ۲ دهم درصد کاهش به یکهزار و ۲۹۱ دلار و ۵۴ سنت در هر اونس رسید؛ ضمن اینکه ارزش اوراق قرضه آمریکایی ۱۰ ساله در بازارهای آسیایی به ۲.۳۲۷ درصد رسید که این رقم برای روز جمعه ۲و۳۵۴ درصد ثبت شده بود.


برچسب ها: دلار بورس طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر