29 آبان 1396 - 15:34

برگی از خاطرات زلزله زدگان سال های دور در موزه بانک ملی ایران

درگوشه ای ازموزه بانک ملی ایران و در کنار آثار فاخر و گران بها، یادگاری هایی از هدایای مردم به زلزله زدگان روستاهای خراسان در سال ۱۳۴۷ به چشم می خورد که نشان از نوع دوستی و وحدت مردم ایران زمین دارد.
کد خبر : ۷۷۸۹۸
بانک ملی

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، حدود ۴۹ سال پیش و در پی وقوع زمین لرزه فاجعه باری به بزرگی ۷.۱ ریشتر در منطقه خراسان که صدها تن از هموطنانمان در اثر آن جان باختند، مردم هدایایی را به زلزله زدگان اهدا کردند که مرحوم صهبا از شاعران ارزشمند کشور، ارزش ریالی این هدایا را محاسبه و بانک ملی ایران معادل آن را به حساب زلزله زدگان واریز کرد. بدین ترتیب هدایای مردمی به زلزله زدگان خراسان در موزه بانک ملی ایران به یادگار ثبت شد.


این آثار  شامل سکه های طلا و نیکل، سینه ریز، گوشواره، حلقه ازدواج و دلنوشته هایی برای قبولی سرپرستی کودکان به جا مانده از زلزله است.


جالب اینکه حتی کسانی که توان مالی نیز نداشته اند، به قدر وسع خود به فکر زلزله زدگان بوده اند و با اهدای اسباب بازی و یا حتی بلیت های ۲ یا ۵ ریالی شرکت واحد، نوع دوستی خود به هموطنانشان را نشان داده اند.


زلزله اخیر در مناطق غربی کشور و استان کرمانشاه و تب و تاب مردم و مسئولان برای یاری رساندن به زلزله زدگان، مروری بر تاریخ گذشته و تکرار این نوع دوستی است. بانک ملی ایران از ساعات ابتدایی وقوع زمین لرزه کرمانشاه به یاری مردم این مناطق شتافت و امکانات و تجهیزات خود را نیز برای امداد رسانی بسیج کرد.


در همین راستا با دستور ویژه مدیرعامل، امکانات و خدمات پزشکی، پرستاری، دارویی و درمانی بیمارستان بانک برای کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه اعزام شد.


همچنین کمیته بحران و پشتیبانی نیز به همین منظور در بانک ملی ایران تشکیل شد تا مساعدت های لازم به این منظور صورت گیرد.


از سویی مدیرعامل بانک ملی ایران برای اطلاع از آخرین وضعیت زلزله زدگان مناطق غربی کشور، راهی کرمانشاه شد و ضمن حضور در جلسات شورای هماهنگی دستگاه های وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای هماهنگی بانک های دولتی در کرمانشاه، به دیدار اعضای تیم پزشکی بانک ملی ایران رفت و از نزدیک در جریان روند درمان مصدومان قرار گرفت.


همچنین محموله های کمک و امداد بانک ملی ایران شامل ۱۱ کامیون حامل داروهای ضروری و کمیاب از جمله آلبومین به ارزش ۲ میلیارد تومان و ۲۷ هزار بطری آب معدنی از سوی شرکت سرمایه گذاری شفا دارو و شرکت پخش رازی از شرکت های تابعه بانک و همچنین ۱۰۰ دستگاه چادر، ۶۰۰ تخته پتو و ۲۱ هزار بطری آب معدنی توسط بانک ملی ایران در میان مردم آسیب دیده این مناطق توزیع شد.


کارکنان بانک ملی ایران هم به صورت خودجوش بخشی از حقوق ماهانه خود را برای حمایت از زلزله زدگان مناطق غربی کشور اختصاص دادند.


در عین حال پرداخت تسهیلات بابت بازسازی مناطق زلزله زده، تسهیلات قرض الحسنه تعمیر مسکن و نیازهای ضروری از دیگر اقدامات حمایتی بانک ملی ایران درخصوص زلزله مناطق غرب کشور است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر