مدیر عامل سپرده گذاری مرکزی ایران درخواست کرد

شفاف شدن ACG با هدف توسعه فعالیت ها

پیشنهادهای ایران در حوزه شفافیت مالی و تبدیل ACG به یک سازمان مهم بین المللی در بیست و یکمین اجلاس گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه مورد استقبال اعضا قرار گرفت.
کد خبر : ۷۷۹۰۳
محسنی سپرده گذاری

به گزارش ایبِنا، محمدرضا محسنی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران که برای نخستین بار به عنوان عضو کمیته اجرایی این نهاد بین المللی در اجلاس سالیانه « ACG۲۰۱۷» در هنگ کنگ شرکت کرده بود با حمایت پاکستان به عنوان نایب رییس هیات مدیره برگزیده شد.


در این اجلاس مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران، گزارش جامعی از نحوه برگزاری بیستمین مجمع عمومی شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه «ACG۲۰» در تهران و نتایج و دستاوردهای آن را برای حاضران تشریح کرد و خواستار ایجاد شفافیت بیشتر در نحوه هزینه کرد و درآمدهای «ACG» شد که این پیشنهادها، مورد استقبال اعضاء قرار گرفت.


انعقاد معاهده چند جانبه


بر اساس این گزارش، تبدیل گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه به یک سازمان مهم بین المللی برای افزایش فعالیت هایش در بازارهای مالی جهان، مهم ترین مصوبه اجلاس این نهاد بین المللی بود که پیشنهادهای ایران در کمیته اجرایی درباره انعقاد معاهده چند جانبه و تایید «ACG» از سوی حکومت ها و پارلمان های کشورهای عضو مورد توجه اعضا قرار گرفت.


لازم به ذکر است، محمدرضا محسنی مدیر عامل و حسین فهیمی رییس هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران در حاشیه این اجلاس، جلسات جداگانه ای را با اعضای کمیته اجرایی «ACG» برگزار کردند تا این بتواند فعالیت های بین المللی خود را با اعضای این گروه افزایش دهد.


برگزاری اجلاس شرکت های سپرده گذاری جهان


از سویی دیگر، اجلاس شرکت های سپرده گذاری جهان «WFC» نیز همزمان با مجمع عمومی گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه در هنگ کنگ برگزار شد که نمایندگان شرکت سپرده گذاری در این اجلاس حضور یافتند و رایزنی هایی را برای توسعه همکاری ها با نمایندگان یورو کلیر «Euroclear» و شرکت های سپرده گذاری روسیه، تایوان و کره جنوبی انجام دادند.


گفتنی است، شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران سال گذشته در اجلاس « ACG۲۰۱۶» که به میزبانی تهران برگزار شد، با کسب اکثریت آراء به عضویت کمیته اجرایی شرکت های سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه درآمد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر