انتقال و بازگشایی ۶ نماد در فرابورس

معاملات فرابورس امروز در حالی پایان یافت که شاخص کل این بازار همچنان بر مدار سبز باقی ماند.
کد خبر : ۷۷۹۰۷
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، آیفکس شاخص فرابورس امروز با بیش از یک واحد رشد در ارتفاع ۱۰۰۹ واحدی قرار گرفت.


بر اساس این گزارش، معامله‌گران روز جاری  بیش از ۱۹۲ میلیون ورقه بهادار را در ۲۷ هزار و ۲۹۲ نوبت معاملاتی دست به دست کردند که ارزش این دادوستدها بر یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال بالغ شد.


این در حالی است که بیش از یک‌سوم حجم کل مبادلات فرابورس در بازارهای اول و دوم مبادله شد به گونه‌ای که در این دو بازار شاهد نقل‌وانتقال افزون بر ۶۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۳۷ میلیارد ریال بودیم.


انتقال نمادها


همچنین در جریان بازار، نمادهای «خفولا»، «صبصیر»، «صکاشی» و «کفرآور» بازگشایی شدند. همچنین بر اساس طبقه‌بندی جدید در تابلو «پایه ج»، نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین «سنوین»، سیمان لارستان «سلار»، فولاد کاویان «فوکا»، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه «رفاه»، کارخانجات کابلسازی ایران «بایکا» و کشت و صنعت آبشیرین «آبین» به تابلو پایه ج منتقل شدند و از امروز انجام معامله سهام این شرکت‌ها در تابلو ج بازار پایه امکان‌پذیر شد.


از سوی دیگر تابلوهای مبادلاتی بازار پایه در روز جاری میزبان معامله بیش از ۱۰۹ میلیون سهم بودند که ارزش بالغ بر ۲۴۲ میلیارد ریالی را رقم زد. در این میان جابه‌جایی بیش از ۱۸ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۱۸ میلیارد ریال مربوط به دادوستدهای صورت‌گرفته در نماد «زنجان» بود.


در میان نمادهای فرابورسی، نماد «شاوان» متعلق به شرکت پالایش نفت شاوان با ۴.۹ درصد بیشترین افزایش قیمتی را به همراه داشت و این در حالی است که نمادهای «قچار» و «سبزوا» بار بیشترین افت قیمت را به دوش کشیدند.


بازار اوراق تسهیلات مسکن


خریدوفروش‌ اوراق تسهیلات مسکن در دومین روز کاری این هفته نیز به مبادله بیش از ۵۸ هزار ورقه "تسه" به ارزش افزون بر ۴۴ میلیارد ریال منتهی شد که با دادوستد بالغ بر ۱۹ هزار ورقه به ارزش ۱۵ میلیارد ریال از سوی معامله‌گران، بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی به اوراق تسهیلات مسکن مهرماه ۹۶ اختصاص یافت.


در پایان، جابه‌جایی‌های صورت‌گرفته در تابلو اوراق با درآمد ثابت به دست به دست شدن بیش از یک میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در این تابلو معاملاتی منتهی شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر