معامله ۷۲ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی

ارزش معاملات روزانه بورس انرژی از ۴۶ میلیارد ریال عبور کرد.
کد خبر : ۷۷۹۲۱
برق

به گزارش ایبِنا، بورس انرژی در معاملات امروز کالاهای پروپیلن پالایش نفت شازند و متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز و اصفهان در رینگ بین‌الملل عرضه می کند.


رونق بازار فیزیکی


بر اساس این گزارش، بازار فیزیکی بورس انرژی روز گذشته، میزبان عرضه کالاهای برش سنگین پتروشیمی شازند، متانول پتروشیمی زاگرس، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی، سوخت کوره سبک و برش سنگین پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی و گازمایع پالایش نفت آبادان در رینگ بین‌الملل بود.


افزون بر این حجم کل معاملات صورت ‌گرفته ۳.۲۳۲ تن و به ارزش بیش از ۴۶ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال بود و از نکات مهم معاملات می توان به معامله همه حجم عرضه شده برش سنگین پتروشیمی های شازند و تبریز در رینگ داخلی بازار فیزیکی اشاره کرد. از سویی دیگر، در سایر معاملات دیگر، ۱۴۹۵ تن برش سنگین پتروشیمی شازند و ۲۰۰ تن برش سنگین پتروشیمی تبریز نیز به فروش رسید.


تحرک داد و ستدهای بازار برق


این گزارش می افزاید:‌ در جریان معاملات روز گذشته بورس انرژی، بازار برق شاهد معامله ۴ میلیون و ۴۴۰ هزار قرارداد معادل ۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۱۹ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال بود. افزون بر این، نمادهای بارپایه و کم‌باری با متوسط قیمت ۲۷۹ و ۲۳۷ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.


همچنین در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۳۱۶ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۱ میلیارد و ۵۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.


رفت و برگشت نمادها


از سویی دیگر، در آغاز جلسه معاملاتی، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۹ و ۲۸ آبان ماه ۹۶ گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۳۰ آبان ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرایند تحویل آنها آغاز شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر