انتقال انجمن بانکداری اروپا به فرانسه/ پیش‌لرزه برگزیت

پاریس به عنوان انجمن بانکداری اتحادیه اروپا و آمستردام هم مقر آژانس دارویی اروپا در پسابرگزیت معرفی شدند.
کد خبر : ۷۷۹۴۸
لندن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسکای نیوز، به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا همان برگزیت، دو نهاد مهم اروپایی از لندن به دو شهر دیگر قاره سبز منتقل خواهند شد. در همین حال قرار است پاریس به عنوان مرکز جدید بانکداری اتحادیه اروپا جای لندن را بگیرد؛ ضمن اینکه شهر آمستردام هلند هم میزبان آژانس دارویی اروپا خواهد شد.


این در حالی است که جابجایی این دو نهاد مهم اروپایی منجر به خروج بیش از یکهزار شغل از لندن به پاریس و آمستردام خواهد شد. به علاوه، ده ها هزا محقق و کارمندان شاغل در انجمن بانکداری اتحادیه اروپا و آژانس دارویی اروپا از لندن به جای دیگری منتقل می شوند.


بر همین اساس، شب گذشته فرانسه و هلند به عنوان دو مکان در برگه رای بسیاری از نمایندگان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا جای گرفتند. همچنین رقابت شدیدی بین ایتالیا و هلند برای انتخاب آژانس دارویی اروپا وجود داشت که در نهایت با انجام قرعه کشی این شانس به آمستردام رسید و نماینده عالی رتبه ایتالیا در اتحادیه اروپا گفت: این نتیجه، یک مزه تلخی را برای ایتالیا به جای گذاشت؛ در حالی که نخست وزیر هلند گفت: این پیروزی را نتیجه موفقت دیپلماسی هلند دانست.  


از سویی دیگر رقابت بسیار فشرده ای بین پاریس و دوبلین پایتخت ایرلند در دور نهایی انتخاب انجمن بانکداری اروپا وجود داشت که هر کدام دارای ۱۳ رای مثبت و یک رای ممتنع بودند که بار دیگر قرعه کشی انجام گرفت و فرانسه انتخاب شد.


بر پایه این گزارش آژانس دارویی اروپا به مدت ۲۲ سال در لندن مسقر بود و به ۵۰۰ میلیون اروپایی دارو می فروشد که این صنعت ۲۰۰ میلیارد پوند ارزش دارد؛ اما انجمن بانکداری اروپا که بر روی اعضای بانک های دولتی نظارت می کند از سال ۲۰۱۱ میلادی یعنی همزمان با تاسیس آن در لندن بوده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها