30 آبان 1396 - 12:36
وزیر کار اعلام کرد:

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستائیان و شهرهای کمتر از ١٠ هزار نفر درنظر گرفته شده است و با ایجاد اشتغال می توانیم گامی برای رفع فقر برداریم.
کد خبر : ۷۷۹۵۳
ربیعی

به گزارش ایبِنا، علی ربیعی در کمیسیون شورای عالی رفاه افزود: رییس جمهوری رفع فقر را جزء برنامه های دولت دوازدهم قرار داده تا در قالب برنامه ششم توسعه بتوانیم این مهم را عملیاتی کنیم.


وی ادامه داد: مهار فقر نیازمند آن است که تولید کنیم و به همین منظور باید کمیسیون های اصلی را برای توجه به تولید بیشتر در کشور فعال کنیم. ربیعی با تاکید بر برگزاری چهار نشست شورای عالی رفاه در سال، گفت: منابعی که از محل هدفمندی به دست می آید، باید با سازمان برنامه در قالب برنامه های منسجم رفاهی هزینه شود.


وزیر کار تاکید کرد: اشتغال حمایتی زیر ۱۰ هزار نفر در روستاها باید پیگیری شود تا این افراد بتوانند در چرخه توانمندسازی در حوزه رفاه قرار گیرند و می توان این افراد را با برنامه و پیگیری مداوم به اشتغال خرد وصل کرد.


ربیعی تاکید کرد: شورای عالی رفاه در فصل جدید باید کار کارشناسی انجام دهد تا هدفگذاری خود را روی رفع فقر متمرکز کند. وی با بیان اینکه با اجرای همه این برنامه ها در سال ۹۷، باید برنامه رفاهی برای توانمندسازی داشته باشیم، افزود: به جراحی های سخت اجتماعی نیاز داریم و جهت رفاه درازمدت نیازمندیم که اینها انجام شود.


کمیسیون شورای عالی رفاه به موضوعاتی چون تصویب سیاست های رفاهی مبتنی بر رفع فقر مطلق، کاهش فقر نسبی و بررسی و تصویب آیین نامه نحوه تشکیل و اداره نشست های شورای عالی رفاه و توابع آن می پردازد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر