شاخص بورس ۵۱۳ واحد صعود کرد

شاخص کل در معاملات امروز تالار شیشه ای، با رشد بیش از ۵۰۰ واحدی از مرز کانال ۸۸ هزار و ۵۰۰ واحد هم عبور کرد تا سهامداران روز پررونقی را تجربه کنند.
کد خبر : ۷۷۹۵۹
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، داد و ستدهای بورس در آخرین روز معاملاتی آبان ماه سال جاری باعث شد تا شاخص کل با ۵۱۳ واحد افزایش به ۸۸ هزار و ۷۷۴ واحد برسد. بر اساس آمارهای موجود، آخرین دفعه ای که شاخص بورس در چند هفته اخیر بیش از ۵۰۰ واحد رشد را به ثبت رسانده، روز شنبه ۲۹ مهر ماه ۹۶ بود که این متغییر مهم برای معامله گران با ۶۶۲ واحد صعود همه نگاه ها را در تالار شیشه ای به سمت خود کشانده بود.


روند شاخص ها


این گزارش می افزاید: روز جاری تنها دو شاخص «کل هم وزن و قیمت هم وزن» با اندکی افت مواجه شدند و در مقابل همه شاخص ها مهم دیگر بورس اکثرا با صعودهای بیش از ۱۰۰ و ۵۰۰ واحدی نمایانگر خرید و فروش های پرحجمی در تالار بودند.


بر این اساس، شاخص آزاد شناور با ۵۵۲ واحد افزایش به ۹۵ هزار و ۶۱۳ واحد، شاخص بازار اول با ۵۵۵ واحد صعود به ۶۲ هزار و ۴۷۵ واحد، شاخص قمیت «وزنی-ارزشی» با ۱۶۴ واحد رشد به ۲۸ هزار و ۴۶۲ واحد، شاخص بازار دوم با ۸۷ واحد افزایش به ۱۹۲ هزار و ۱۲۹ واحد رسید.


در مقابل شاخص کل هم وزن با یک واحد کاهش به ۱۷ هزار و ۵۳۵ واحد  و شاخص قیمت هم وزن هم با یک واحد کاهش به ۱۳ هزار و ۲۳۲ واحد دست پیدا کرد. در همین حال در روز جاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۱۴۰ واحد بیشترین تاثیر را در رشد شاخص از خود بر جای گذاشت.


افزایش قیمت ۱۳ درصدی یک نماد


در سویی دیگر این ناظر بازار امروز دستور بازگشایی نماد بیمه آسیا و توقف دو نماد پتروشیمی خارک و سیمان آرتا اردبیل را نیز صادر کرد. نگاهی به تحولات شرکت ها در داد و ستدهای نیز به خوبی نشان می دهد که در فضای پررونق امروز تالار شیشه ای بعضی از شرکت ها با رشد قیمت های جالب توجه ای روبرو شدند به گونه ای که شرکت آلومراد با ۱۳ درصد رشد قیمت سهام و رسیدن به قیمت ۳۶۰۲ ریال، بیشترین رشد قیمت سهام در بین سایر شرکت ها به ثبت رساند.


همچنین شرکت های «کاشی‌ الوند، پالایش نفت اصفهان، لامیران، پالایش نفت تبریز، سرامیک‌های‌ صنعتی‌ اردکان‌ و بیمه ما» نیز با چهار درصد افزایش قیمت از جمله سهم هایی بودند که روز قابل قبول معاملاتی را برای معامله گران خود رقم زدند.


در مقابل قیمت سهام هفت شرکت نیز با کاهش مواجه شد به طوری که آمارهای معاملاتی نشان می دهد: قیمت سهام شرکت های «صنایع ‌ریخته‌گری‌ ایران، سرماآفرین، افست، سیمان‌ صوفیان، سیمان‌ غرب، کنترل‌ خوردگی‌ تکین‌کو و ماشین‌سازی ‌نیرو محرکه‌ چهار درصد کاهش قیمت را تجربه کرده اند.


در مجموع امروز بیش از یک میلیارد و ۳۸۴ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۴۴ میلیارد تومان در ۶۸ هزار و ۲۴ دفعه معاملاتی در بورس دست به دست شد و ارزش بازار نیز به ۳۵۴ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر