آیفکس ۱۰۱۲ واحدی شد

فرابورس ایران در آخرین روز معاملاتی آبان ماه در کنار تداوم سبزپوشی شاخص کل، افزایش حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد.
کد خبر : ۷۷۹۶۷
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، در جریان دادوستدهای امروز سه شنبه سی‌ام آبان ماه شاهد جابه جایی بیش از ۴۹۸ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۳ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال در فرابورس بودیم.


همچنین همزمان با صعود این متغیرهای معاملاتی شاخص کل نیز با رشد ۲.۵ واحدی مواجه شد و به این ترتیب آیفکس تا ارتفاع ۱۰۱۲ واحدی صعود کرد.


نمادهای تاثیرگذار


نگاهی به نمادهای اثرگذار بر شاخص نشان می‌دهد عمده بار مثبت بر آیفکس از جانب نمادهای شیمیایی و فلزات اساسی رقم خورده است به طوری که نمادهای «شاوان»، «شراز»، «ارفع» و «میدکو» تا سطح حداکثر ۱.۴ واحد تاثیر مثبت به جا گذاشتند.


این در حالی است که دو نماد «شپاس» و «مارون» بیشترین تاثیر منفی بر آیفکس را تا سطح ۰.۶ واحد موجب شدند.


در مجموع دو بازار اول و دوم نیز معامله بیش از ۳۷۴ میلیون سهم به ارزش یک‌هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال به ثبت رسید.


از سویی دیگر، امروز مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس از قطعیت معامله بلوک سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان خبر داد و بر این اساس در مجموع ۲۷۴ میلیون و ۱۰۰ هزار سهم این شرکت که در دو نوبت با قیمت‌ پایه ۲۶۳۰ ریال در تاریخ ۱۷ آبان ماه عرضه و خریداری شده بود، امروز نهایی شد.


در مجموع دو بازار اول و دوم دو نماد «ذوب» و «شاوان» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفتند.


بازار پایه


سهامداران بازار پایه نیز امروز میزبان معامله حدود ۱۱۲ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۷۲ میلیارد ریال در مجموع سه تابلو معاملاتی این بازار قرار گرفتند.


همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های جوش و اکسیژن ایران و فرآورده‌های سیمان شرق پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بازگشایی شدند.


بازار اوراق تسهیلات مسکن


در تابلو اوراق تسهیلات مسکن خریداران و فروشندگان اقدام به مبادله ۵۶ هزار ورقه"تسه" به ارزش بیش از ۴۲ میلیارد ریال کردند. قیمت این اوراق روز جاری در بازه ۷۴۸ هزار تا ۷۶۷ هزار ریال قرار داشت.


سرمایه‌گذاران در بازار اوراق با درآمد ثابت تعداد ۲ میلیون ورقه به ارزش حدود یک‌هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال دادوستد کردند. اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب ۴» صدرنشین این بازار شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها