01 آذر 1396 - 09:57
بانک مسکن اعلام کرد:

امهال بدهی تسهیلات‌گیرندگان کرمانشاهی تا ۲ سال

بانک مسکن به منظور مساعدت با زلزله زدگان واحدهای مسکونی آسیب دیده و تخریب شده استان کرمانشاه، از امهال بدهی تسهیلات گیرندگان تا ۲ سال خبر داد.
کد خبر : ۷۷۹۹۴
بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،  این امتیاز مربوط به تسهیلاتی است که تحت پوشش بیمه بوده و عملیات مربوط به بازپرداخت اقساط این تسهیلات از طریق هماهنگی با شرکت های بیمه گذار در حال انجام است.


شایان ذکر است،  بانک مسکن همزمان با وقوع حادثه ناگوار زلزله در استان کرمانشاه و در همان ساعات اولیه دستور قطع ارسال هرگونه پیامک به تسهیلات گیرندگان این استان را صادر و پیگیری وصول مطالبات تمامی تسهیلات گیرندگان در استان کرمانشاه را تا بازگشت به حالت عادی متوقف کرد.


بر اساس این گزارش بانک مسکن ۱۵ هزار فقره تسهیلات به خانواده های زلزله زده استان کرمانشاه به منظور ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی پرداخت می کند. این ۱۵ هزار فقره شامل ۵۵۰۰ فقره تسهیلات ساخت و بازسازی مسکن روستایی به مبلغ ۲۵ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۵ سال و نرخ سود ۴ درصد، ۲۰۰۰ فقره تسهیلات ساخت و بازسازی در اماکن شهری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۵ سال و نرخ سود ۵ درصد، ۵۰۰۰ فقره تسهیلات بابت تعمیر اماکن شهری و روستایی و تجاری به مبلغ ۱۲ میلیون تومان با دوره ی بازپرداخت ۷ سال و نرخ سود ۵ درصد و ۲۵۰۰ فقره تسهیلات خرید لوازم خانگی و ضروری به مبلغ ۱۰ میلیون تومان با دوره ی بازپرداخت ۵ سال در قالب تسهیلات قرض الحسنه است.


گفتنی است، مجموع کل تسهیلات در نظر گرفته شده سیستم بانکی برای پرداخت به زلزله زده های استان کرمانشاه ۴۶ هزار فقره می باشد که سهم بانک مسکن ۱۵هزار فقره در نظر گرفته شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر