01 آذر 1396 - 11:22
رییس اتحادیه طلا و جواهر:

سکه ۱۹۰ هزار تومان حباب دارد/نرخ واقعی یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: سکه ۱۹۰ هزار تومان حباب دارد و قیمت آن باید یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان باشد.
کد خبر : ۷۸۰۱۷
محمد کشتی آرای

محمد کشتی آرای در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره جهش قیمت سکه در بازار با بیان اینکه این موضوع سابقه دارد که قیمت سکه در فواصل زمانی مختلف حباب داشته باشد، اظهارداشت: در هفته اخیر فاصله قیمت حقیقی سکه با قیمت بازار به شدت افزایش یافته و سکه حدود ۲۰۰ تا ۲۱۰ هرار تومان حباب داشته، این حباب قیمتی در حالی است که قیمت جهانی طلا با کاهش همراه بوده و نرخ ارز نیز ثبات داشته است.


رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه دلیل اصلی افزایش قیمت سکه و حباب در بازار تقاضا برای خرید به منظور سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه‌ها به بازار سکه است، گفت: عدم تناسب عرضه و تقاضا باعث ایجاد حباب می‌شود و خود التهاب ایجاد شده نیز این افزایش قیمت را دوچندان می‌کند.


کشتی‌آرای تصریح کرد: در روزهای آینده حباب رو به کاهش خواهد رفت و اگر بانک مرکزی اقدام به ایجاد تناسب در عرضه و تقاضا کند، این حباب از بین می‌رود. وی با بیان اینکه قیمت سکه تا یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان نیز بالا رفته بود که امروز ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان کاهش یافت، افزود: کاهش قیمت جهانی طلا هم به تعدیل قیمت‌ها کمک کرده است.


رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: طی یکی دو روز آینده شاخص‌های اقتصادی در آمریکا اعلام خواهد شد که بر قیمت جهانی طلا و در نتیجه بازار سکه در ایران اثرگذار خواهد بود و با توجه به اینکه قیمت ارز ثبات و حتی کاهش اندکی داشته افت قیمت طلای جهانی می‌تواند موجب پایین آمدن قیمت سکه شود.


وی با بیان اینکه طلای ۱۸ عیار در بازار اکنون ۱۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان دادوستد می‌شود که واقعی است و حباب ندارد. گفت: سکه امروز ۱۹۰ هزار تومان حباب دارد و قیمت واقعی سکه یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان است.


کشتی آرای خاطرنشان کرد: ورود به ربیع‌الاول و مناسبت های مذهبی این ماه نیز موجب افزایش تقاضا و ایجاد حباب شد که پیش‌بینی می‌شود با کاهش تقاضا قیمت نیز کاهش یابد. وی با اشاره به احتمال وجود سکه‌های تقلبی در بازار، به مردم هشدار داد که از واحدهای کددار و دارای مجوز خرید کنند.


برچسب ها: سکه حباب
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر