معاون نظارت بر بورس‌ها:

بنیاد مستضعفان به بورس اطلاعات مالی نداده است

معاون نظارت بر بورس‌ها گفت: هنوز اطلاعات مالی بنیاد مستضعفان به بورس برای انتشار در سامانه کدال ارائه نشده است.
کد خبر : ۷۸۰۴۵
امیری

به گزارش ایبِنا به نقل از فارس، امیری با بیان اینکه همه نهادهای عمومی و انقلابی ملزم به ارائه اطلاعات مالی خود به سازمان بورس و انتشار از طریق سامانه کدال هستند، گفت: اطلاعات مالی بنیاد مستضعفان هنوز به بورس نرسیده است.


معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس گفت: مطابق با تکالیف قانونی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تمامی نهادهای نظامی و انتظامی کشور، سازمان‌ها و مؤسسات خیریه کشور، نهادها و سازمان‌های وقفی و بقاع متبرکه، نهادهای انقلاب اسلامی و کلیه صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشگری مکلف به ارائه اطلاعات کامل مالی خود به سازمان بورس و اوراق بهادار هستند.


همچنین حسن امیری با بیان اینکه این نهادها باید با مراجعه به سازمان بورس نسبت به دریافت کلید مجازی نسبت به انتشار گزارش‌ها و اطلاعات مالی خود در سامانه کدال اقدام کنند، عنوان کرد: هنوز خبری از انتشار اطلاعات مالی اصلی و تلفیقی بنیاد مستضعفان در این سامانه نیست.


گفتنی است بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی روز ۳۰ آبانماه ۹۶ برای نخستین بار گزارش حسابرسی شده صورت‌های مالی تلفیقی گروه و واحد اصلی خود در وب سایت متعلق به این نهاد انقلابی را منتشر و در دسترس عموم قرارداده و این در حالی است که این نهاد ملزم به انتشار گزارش‌های مالی خود در سامانه کدال است.


اطلاعیه سازمان بورس


بر اساس این گزارش، سازمان بورس اواخر بهمن ماه پارسال با انتشار اطلاعیه‌ای تمامی شرکت‌ها و نهادهای نظامی و خیریه‌ها را موظف به ارائه اطلاعات خود به این سازمان ظرف مدت ۳۰ روز پس از تاریخ انتشار این اطلاعیه کرد.


در این اطلاعیه با اشاره به تکالیف قانونی موضوع ماده(۶) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۲۵ خردادماه ۱۳۸۷(اصلاحی مورخ ۹۳.۴.۱ و ۹۵.۶.۷) تمامی مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع ماده (۵) قانون محاسبات عمومی تمامی نهادهای نظامی و انتظامی کشور، سازمان‌ها و موسسات خیریه کشور، نهادها و سازمان‌های وقفی و بقاع متبرکه، نهادهای انقلاب اسلامی و کلیه صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشگری مکلف به ارائه اطلاعات کامل مالی خود به سازمان بورس و اوراق بهادار شدند.


بر این اساس این نهادها موظف شدند تا با مراجعه به اداره تمرکز اطلاعات نهادهای عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار یا مکاتبه با اداره مذکور جهت ارائه مدارک مورد نیاز و طی نمودن مراحل ارسال الکترونیکی اطلاعات از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران اوراق بهادار به نشانی اینترنتی www.Codal.ir موسوم به کدال اطلاعات خود را ارسال کنند.


مهلت ارسال اطلاعات


مهلت ارسال اطلاعات نیز شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون عنوان و تصریح شد که به استناد تبصره (۳) بند (۵) ماده (۶) قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی (اصلاحیه مورخ ۹۵.۶.۷ مجلس) در صورت تخلف و عدم ارائه اطلاعات مرجع ثبت شرکت‌ها مکلف است، از انجام امور ثبتی شرکت‌های متخلف خودداری کند.


در عین حال بانک‌ها و موسسات غیربانکی موظف‌اند با اعلام سازمان و حکم مرجع قضایی ذی صلاح حساب‌های بانکی اعضای هیات‌مدیره اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی شرکت‌های متخلف را تا زمان انجام تکالیف مقرر، مسدود نمایند.


همچنین مدیران اشخاص مشمول نیز متخلف محسوب و توسط سازمان به پرداخت جریمه نقدی از ۲۵ میلیون ریال (۲.۵ میلیون تومان) تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۲۵۰ میلیون تومان)، محکوم می‌شوند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر