۷۰ هزار تن تقاضا برای میعانات گازی در بورس انرژی

بورس انرژی در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاهد ۷۰ هزار تن تقاضا برای میعانات گازی بود.
کد خبر : ۷۸۰۴۹
میعانات گازی

به گزارش ایبِنا، در جریان آخرین روز معاملاتی هفته جاری، بازار برق بورس انرژی شاهد معامله ۳ میلیون و ۹۷ هزار قرارداد معادل ۴۸ میلیون و ۵۶۸ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال بود.


همچنین در این روز، نمادهای بارپایه و کم باری با متوسط قیمت ۲۷۸  و ۲۳۴ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت که باعث شد بیش از ۲۷۹ میلیون و ۸۸۳ هزار کیلووات ساعت برق در بورس انرژی داد و ستد شود.


از سویی دیگر، در آغاز جلسه معاملاتی روز گذشته نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه یک دی ۹۶ و نمادهای بار پیک ماهانه، بار پایه ماهانه، میان باری ماهانه و کم باری ماهانه یک اسفند ۹۶ در بازار مصرف کنندگان بزرگ برق (بازار خرده فروشی برق) گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه پنجم، ششم و هفتم آذر ماه در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرایند تحویل آنها آغاز شد.


همچنین در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر یک میلیون و ۷۹ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.


بازار فیزیکی


افزون بر این بازار فیزیکی بورس انرژی میزبان عرضه کالاهای برش سنگین پتروشیمی جم، میعانات گازی پالایش گاز ایلام و میعانات گازی اس ۵۰۰ پالایش گاز خانگیران در رینگ داخلی و نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل بود.


به این ترتیب حجم کل معاملات صورت ‌گرفته در اولین روز آذر ماه، ۱۶.۴۷۹ تن و به ارزش بیش از ۲۸۵ میلیارد و ۹۸ میلیون ریال رسید. گفتنی است از نکات مهم معاملات می توان به بیش از ۷۰ هزار تن تقاضا، برای میعانات گازی عرضه شده در رینگ داخلی بازار فیزیکی اشاره کرد.


افزون بر این، در معاملات این روز کاری بیش از ۱۰ هزار تن میعانات گازی پالایش گاز ایلام و ۵ هزار تن میعانات گازی پالایش گاز خانگیران با رقابت خریداران نیز مورد معامله قرار گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر